,,Puls Biznesu'' przypomina, że za kilka dni wejdą w życie nowe przepisy, wzmacniające prawa konsumentów. Niedopełnienie obowiązków przez e-sprzedawców odbije się na ich biznesie.
Do momentu wejścia w życie nowych regulacji prawnych w zakresie handlu, w tym sprzedaży internetowej, pozostało tylko kilka dni - od 25 grudnia 2014 r. zacznie obowiązywać ustawa o prawach konsumenta, stanowiąca implementację unijnych norm do krajowego porządku prawnego, zawartych w tzw. dyrektywie konsumenckiej.
I o ile duzi sprzedawcy z powagą podeszli do sprawy i prace nad modyfikacją sklepów internetowych rozpoczęli wystarczająco wcześnie, by zdążyć na czas, o tyle mniejsi przedsiębiorcy odłożyli to na ostatnią chwilę, a część z nich z pewnością przekroczy wymagane terminy. W tym względzie nie pomogło nawet przesunięcie daty wprowadzenia przepisów, z czerwca na końcówkę roku.
W ramach dostosowania należy wprowadzić zmiany w obrębie takich zakładek jak karta produktu, koszyk, regulamin sklepu, gwarancja. Wynika to m.in. z faktu, że ustawodawca od 25 grudnia rozszerza obowiązki informacyjne sprzedawców (w sumie narzuca ich 21). Nakazuje poinformowanie kupujących o cechach świadczenia, sposobie dostawy, kosztach z nią związanych, dodatkowych prowizjach od wybranej formy płatności, sposobie kontaktu z klientem po dokonaniu zamówienia itd.