OPOLAGRA_2025

Namierzą cię nawet przy kupowaniu pietruszki

5 stycznia 2016
Przed reklamą nie ma ucieczki. Wystarczy spojrzenie na monitor w supermarkecie, by natychmiast pojawiła się na nim promocja pasująca do naszego wieku, płci czy koloru oczu - stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna".

Dzięki najnowszemu oprogramowaniu Intela - AIM Suite Video Analytics - zainstalowana w telewizorze kamera skanuje twarz i wie kto patrzy: ile ma lat, jakiej jest płci, jaki ma kolor włosów. Nie rejestruje obrazu, zbiera jedynie dane.

- Na podstawie analizy zebranych danych w ułamku sekundy możemy wyświetlić na ekranie reklamę produktu, który potencjalnie zainteresuje stojąca przed nim osobę - wyjaśnia Arkadiusz Hruszowiec z Intela. Możliwe jest też oszacowanie, które reklamy są najczęściej oglądane, a które wcale, jak długo i w którym miejscu sklepu.

Intel liczy, że rozwiązaniem zainteresują się firmy żyjące z marketingu w miejscach sprzedaży. Według szacunków CR Media Consulting 2 lata temu wartość rynku wyniosła ok. 40 mln zł, w przyszłym miała sięgnąć nawet 100-150 mln zł, choć kryzys może zaszkodzić tym prognozom.



POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę