Galerie coraz częściej organizują specjalne wydarzenia i akcje marketingowe. To dlatego, że liczba odwiedzających spada - informuje "Rzeczpospolita".
Czasy tłoku w centrach handlowych powoli przechodzą do przeszłości, a właściciele czy zarządcy takich obiektów muszą się solidnie napracować, aby przyciągnąć klientów.
Z badania FootFall Index przygotowywanego przez firmę Experian wynika, że po wynikach listopada w tym roku liczba wizyt w centrach handlowych spadła o 5 proc. Wynik i tak jest lepszy niż na początku roku - w kwietniu czy maju spadki sięgały 10 proc.
Jak zaznacza firma, wprawdzie od drugiej połowy listopada trwa trend wzrostowy, dzięki czemu strata skumulowana spadła, jednak za wcześnie na optymizm.
"Wzrost cieszy, pytanie, które muszą postawić sobie zarządcy centrów handlowych i sieci handlowe, brzmi, na ile są w stanie zrealizować ten rosnący potencjał. Czy wzrastająca liczba odwiedzin w centrach przekłada się na większą sprzedaż? Czy uda się zintensyfikować efektywność i wyjść zwycięsko ż najlepszego okresu w roku" - zastanawia się Maciej Kowalczyk z Experian.
Centrów jest już ok. 430, a konkurencja między nimi będzie coraz ostrzejsza.