Mleko UHT Łaciate, śmietana Łaciata oraz napoje mleczne Łaciate produkowane przez spółdzielnię MLEKPOL z Grajewa są produktami najczęściej wybieranym i najchętniej kupowanymi przez klientów sklepów o powierzchni do 400 m kw. – wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC oraz PENTOR -Poznań przeprowadzonych na zlecenie miesięcznika “Poradnik Handlowca”.
56% handlowców biorących udział w sondażu - właściciele i kierownicy sklepów o powierzchni do 400 m2, wskazało na mleko Łaciate jako najczęściej wybierane przez klientów. Na drugim miejscu znalazła się Mlekovita – ze wskazaniem 21%, a na trzecim – Łowickie (15%). Warto podkreślić, iż na czwartej pozycji pod względem popularności mleka, według wskazań kierowników i właścicieli sklepów, znalazła się kolejna marka Mlekpolu – mleko Milko. Jak podaje lutowy Poradnik Handlowca mleko jest spożywane w prawie 88% polskich domów, przy czym zauważalna jest tendencja odchodzenia klienta od mleka pasteryzowanego na rzecz UHT.
Najbardziej popularnym przetworem mlecznym w gospodarstwach domowych jest śmietana – jej spożycie deklaruje 90% polskich rodzin. Najczęściej używana jest od dwóch do czterech razy w tygodniu. Najbardziej popularną śmietaną w polskich domach jest produkowana przez grajewski MLKEPOL Łaciata – informuje Poradnik Handlowca. Wyprzedza ona w rankingu popularności takie marki jak: Bakoma, OSM Krasnystaw, czy Piątnica. Natomiast najczęściej wybieranym przez konsumentów masłem, jest również produkowane przez Mlekpol – Mazurskie. Następne w kolejności znalazły się z Garwolina, Warlubie i Ostrołęckie oraz inne masła produkowane przez spółdzielnię MLEKPOL: Zambrowskie i Łaciate. Masło spożywa prawie 74% Polaków. Połowa z nich, smaruje masłem pieczywo codziennie, a około 20% - dwa razy w tygodniu lub rzadziej.
Częściej niż raz w tygodniu przebadani przez SMG/KRC konsumenci piją napoje mleczne. Ogółem spożywa je ponad 25% Polaków – podaje Poradnik Handlowca. Najczęściej spożywanym przez konsumentów napojem mlecznym są mleczka smakowe Łaciate – na które wskazuje 49,5% respondentów. Jako kolejne napoje mleczne klienci wybierają produkty Mlekovity (16% wskazań), Campiny (10,8%) oraz Milko (8,9%) – kolejną markę produkowaną przez spółdzielnię MLEKPOL.
MLEKPOL to największa polska spółdzielnia mleczarska, w której skład wchodzi siedem zakładów przetwórczych w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Augustowie, Zambrowie i Bydgoszczy. Jest m.in. producentem popularnych i cenionych na rynku marek “Łaciate” i “Milko” oraz liderem w produkcji mleka UHT, posiadając około 35% udziału w rynku tego mleka w kraju. Konsumentom doskonale znane są wyroby w łaciatych opakowaniach takie jak: mleko, mleczka smakowe, śmietanka, twarogi, zagęszczone mleko niesłodzone, a także masło i mixełko. Uznanie klientów zyskały też wyroby “Milko” - nowa generacja produktów mlecznych wzbogaconych bakteriami probiotycznymi L.casei, które poprawiają ogólną kondycję i samopoczucie, zwłaszcza w przypadku nadmiernego stresu, przemęczenia, infekcji lub po kuracji antybiotykowej. Gama produktów Milko obejmuje jogurty: naturalny, morelowy, truskawkowy, wiśniowy, żurawinowy i o smaku czerwonej pomarańczy, a także maślankę naturalną i o smaku owoców leśnych, kefir naturalny, mleko świeże oraz śmietanę.