Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Łaciate produkty najchętniej wybierane przez konsumentów

8 lutego 2005

Mleko UHT Łaciate, śmietana Łaciata oraz napoje mleczne Łaciate produkowane przez spółdzielnię MLEKPOL z Grajewa są produktami najczęściej wybieranym i najchętniej kupowanymi przez klientów sklepów o powierzchni do 400 m kw. – wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC oraz PENTOR -Poznań przeprowadzonych na zlecenie miesięcznika “Poradnik Handlowca”.

56% handlowców biorących udział w sondażu - właściciele i kierownicy sklepów o powierzchni do 400 m2, wskazało na mleko Łaciate jako najczęściej wybierane przez klientów. Na drugim miejscu znalazła się Mlekovita – ze wskazaniem 21%, a na trzecim – Łowickie (15%). Warto podkreślić, iż na czwartej pozycji pod względem popularności mleka, według wskazań kierowników i właścicieli sklepów, znalazła się kolejna marka Mlekpolu – mleko Milko. Jak podaje lutowy Poradnik Handlowca mleko jest spożywane w prawie 88% polskich domów, przy czym zauważalna jest tendencja odchodzenia klienta od mleka pasteryzowanego na rzecz UHT.

Najbardziej popularnym przetworem mlecznym w gospodarstwach domowych jest śmietana – jej spożycie deklaruje 90% polskich rodzin. Najczęściej używana jest od dwóch do czterech razy w tygodniu. Najbardziej popularną śmietaną w polskich domach jest produkowana przez grajewski MLKEPOL Łaciata – informuje Poradnik Handlowca. Wyprzedza ona w rankingu popularności takie marki jak: Bakoma, OSM Krasnystaw, czy Piątnica. Natomiast najczęściej wybieranym przez konsumentów masłem, jest również produkowane przez Mlekpol – Mazurskie. Następne w kolejności znalazły się z Garwolina, Warlubie i Ostrołęckie oraz inne masła produkowane przez spółdzielnię MLEKPOL: Zambrowskie i Łaciate. Masło spożywa prawie 74% Polaków. Połowa z nich, smaruje masłem pieczywo codziennie, a około 20% - dwa razy w tygodniu lub rzadziej.

Częściej niż raz w tygodniu przebadani przez SMG/KRC konsumenci piją napoje mleczne. Ogółem spożywa je ponad 25% Polaków – podaje Poradnik Handlowca. Najczęściej spożywanym przez konsumentów napojem mlecznym są mleczka smakowe Łaciate – na które wskazuje 49,5% respondentów. Jako kolejne napoje mleczne klienci wybierają produkty Mlekovity (16% wskazań), Campiny (10,8%) oraz Milko (8,9%) – kolejną markę produkowaną przez spółdzielnię MLEKPOL.

MLEKPOL to największa polska spółdzielnia mleczarska, w której skład wchodzi siedem zakładów przetwórczych w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Augustowie, Zambrowie i Bydgoszczy. Jest m.in. producentem popularnych i cenionych na rynku marek “Łaciate” i “Milko” oraz liderem w produkcji mleka UHT, posiadając około 35% udziału w rynku tego mleka w kraju. Konsumentom doskonale znane są wyroby w łaciatych opakowaniach takie jak: mleko, mleczka smakowe, śmietanka, twarogi, zagęszczone mleko niesłodzone, a także masło i mixełko. Uznanie klientów zyskały też wyroby “Milko” - nowa generacja produktów mlecznych wzbogaconych bakteriami probiotycznymi L.casei, które poprawiają ogólną kondycję i samopoczucie, zwłaszcza w przypadku nadmiernego stresu, przemęczenia, infekcji lub po kuracji antybiotykowej. Gama produktów Milko obejmuje jogurty: naturalny, morelowy, truskawkowy, wiśniowy, żurawinowy i o smaku czerwonej pomarańczy, a także maślankę naturalną i o smaku owoców leśnych, kefir naturalny, mleko świeże oraz śmietanę.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę