Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Kultura i turystyka

22 sierpnia 2013
W Hotelu DoubleTree by Hilton w dniach 6 i 7 listopada 2013 roku w Łodzi odbędzie się  VII Ogólnopolskiej Konferencji - "Kultura i Turystyka - miejsca spotkań. Jej organizatorem  jest Regionalna  Organizacja Turystyczna Województwa i Instytut Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego.
 „Kultura i Turystyka” jest cyklicznym spotkaniem poświęconym współpracy instytucji kultury z podmiotami branży turystycznej. Prelegenci tegorocznej konferencji odnosić się będą do konkretnych miejsc w przestrzeni, będących bodźcem do interakcji między kulturą, a turystami.  W ramach wydarzenia przewidziane są sesje plenarne i wykładowe, panele dyskusyjne oraz warsztaty integracyjne dotyczące wykorzystania narzędzi nowoczesnego marketingu  oraz komunikacji reprezentantów różnych gałęzi nauki i biznesu.
 
Jak informują organizatorzy Pierwszy dzień konferencji podzielony został na trzy panele. W trakcie pierwszego poruszone zostaną tematy dotyczące zmian w polityce turystycznej oraz trendach pojawiających się w turystyce kulturowej na przykładach obiektów polskich, niemieckich i rosyjskich. Referaty wygłoszą prelegenci z Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz goście, którzy przyjadą z ośrodków  nauki mieszczących się w Moskwie i Niemczech.
 
W drugim panelu prezentowane będą konkretne instytucje kulturalne i naukowe jako miejsca spotkań. Mowa będzie o Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie, Muzeum na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy oraz Zachodniopomorskich Muzeach Wojskowych. Wystąpienia będą również dotyczyć grup instytucji takich jak małe muzea, czy muzea multimedialne oraz miejsc niezwiązanych bezpośrednio z kulturą i turystyką – arthoteli czy centr handlowych.
 
W trakcie konferencji pojawią się referaty o zarządzaniu kulturą we  Wrocławiu i Kazimierzu Dolnym. Poruszona zostanie kwestia relacji między logotypami i sloganami miast, a ich rozpoznawalnością. Zaprezentowane zostaną również miejsca takie jak zabytki niedostępne, obiekty opuszczone jako atrakcje turystyczne w Łodzi oraz cmentarze jako przestrzenie spotkań.
 
Natomiast ostatniego dnia prowadzone będą warsztaty na temat: „5 udowodnionych kroków do sukcesu w nowym marketingu” i „Od osobowości do produktu turystycznego, czyli komunikacja reprezentantów różnych gałęzi nauki i biznesu”. W końcowym panelu poruszone zostaną kwestie dziedzictwa kulturowego miast historycznych Europy Środkowej, obiektów dziedzictwa kulturowego jako miejsc konferencyjnych, nowych i starych atrakcji turystycznych Sudetów, jakości i autentyczności doświadczeń turystycznych oraz miejsc spotkań kultury i turystyki.

 


POWIĄZANE

Trwa serial związany ze zwrotami gruntów rolnych dzierżawionych przez podmioty (...

Integracja ukraińskiego rynku rolnego z Unią Europejską wymaga zwiększenia ogóln...

Według stanu na 21 listopada cukrownie zrzeszone w Krajowym Stowarzyszeniu Produ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę