W Hotelu DoubleTree by Hilton w dniach 6 i 7 listopada 2013 roku w Łodzi odbędzie się VII Ogólnopolskiej Konferencji - "Kultura i Turystyka - miejsca spotkań. Jej organizatorem jest Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa i Instytut Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego.
„Kultura i Turystyka” jest cyklicznym spotkaniem poświęconym współpracy instytucji kultury z podmiotami branży turystycznej. Prelegenci tegorocznej konferencji odnosić się będą do konkretnych miejsc w przestrzeni, będących bodźcem do interakcji między kulturą, a turystami. W ramach wydarzenia przewidziane są sesje plenarne i wykładowe, panele dyskusyjne oraz warsztaty integracyjne dotyczące wykorzystania narzędzi nowoczesnego marketingu oraz komunikacji reprezentantów różnych gałęzi nauki i biznesu.
Jak informują organizatorzy Pierwszy dzień konferencji podzielony został na trzy panele. W trakcie pierwszego poruszone zostaną tematy dotyczące zmian w polityce turystycznej oraz trendach pojawiających się w turystyce kulturowej na przykładach obiektów polskich, niemieckich i rosyjskich. Referaty wygłoszą prelegenci z Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz goście, którzy przyjadą z ośrodków nauki mieszczących się w Moskwie i Niemczech.
W drugim panelu prezentowane będą konkretne instytucje kulturalne i naukowe jako miejsca spotkań. Mowa będzie o Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie, Muzeum na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy oraz Zachodniopomorskich Muzeach Wojskowych. Wystąpienia będą również dotyczyć grup instytucji takich jak małe muzea, czy muzea multimedialne oraz miejsc niezwiązanych bezpośrednio z kulturą i turystyką – arthoteli czy centr handlowych.
W trakcie konferencji pojawią się referaty o zarządzaniu kulturą we Wrocławiu i Kazimierzu Dolnym. Poruszona zostanie kwestia relacji między logotypami i sloganami miast, a ich rozpoznawalnością. Zaprezentowane zostaną również miejsca takie jak zabytki niedostępne, obiekty opuszczone jako atrakcje turystyczne w Łodzi oraz cmentarze jako przestrzenie spotkań.
Natomiast ostatniego dnia prowadzone będą warsztaty na temat: „5 udowodnionych kroków do sukcesu w nowym marketingu” i „Od osobowości do produktu turystycznego, czyli komunikacja reprezentantów różnych gałęzi nauki i biznesu”. W końcowym panelu poruszone zostaną kwestie dziedzictwa kulturowego miast historycznych Europy Środkowej, obiektów dziedzictwa kulturowego jako miejsc konferencyjnych, nowych i starych atrakcji turystycznych Sudetów, jakości i autentyczności doświadczeń turystycznych oraz miejsc spotkań kultury i turystyki.