W czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów - donosi "Puls Biznesu", powołując się na sondaż ARC Rynek i Opinia.
Według badania przeprowadzonego w styczniu na grupie 500 osób, 64 proc. konsumentów planuje w tym roku ograniczyć wydatki na artykuły codziennego użytku, czyli spożywcze i chemię gospodarczą.
Jednak prawie połowa oszczędzających nie zamierza rezygnować z tych produktów, które kupowała dotąd, ale chce więcej czasu spędzać na konfrontowaniu ich cen w różnych sklepach. Wysoki jest też odsetek osób, które będą bardziej koncentrowały się na tym czego rzeczywiście potrzebują i ograniczą spontaniczność.
Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. Jak dodaje, mają oni świadomość, że większa kontrola nad tym, co faktycznie jest potrzebne, a co zbędne, już przyniesie oszczędności.