Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

KFC, Burger King i Pizza Hut zwiększają sprzedaż piwa

1 września 2011
Jak ustaliła Wirtualna Polska, sieć restauracji należących do AmRest, czyli KFC, Pizza Hut i Burger King, zamierzają systematycznie powiększać liczbę lokali, w których sprzedawane będzie piwo w puszkach i beczkowe. Spośród 205 lokali piwo Okocim i Carlsberg można już znaleźć aż w 137 punktach. Będzie ich jeszcze więcej.

Podobną strategię wprowadzania piwa do oferty kilka lat temu testowo przeprowadził główny konkurent AmRest, czyli sieć restauracji McDonald's. Jednak szybko się z tego wycofano. Sprzedaż była za mała, a do tego dochodziły skargi klientów odwiedzających lokale z dziećmi.

- Obecnie nie oferujemy piwa w restauracjach McDonald's. Kilka lat temu przeprowadziliśmy pilotażową akcję jego sprzedaży, ale została zakończona. Oferowaliśmy wówczas piwo w 11 lokalach. Jednak wyniki nie przekonały nas do wprowadzenia sprzedaży piwa na szerszą skalę. Restauracje McDonald's w Polsce pozostały więc bezalkoholowymi - mówi Krzysztof Klapa, rzecznik prasowy McDonald's w Polsce.

Jak się okazuje, porażka jednego może przerodzić się w sukces drugiego, czyli w tym przypadku sieci restauracji AmRest. Choć piwo w niektórych lokalach, np. KFC, było sprzedawane już od kilku lat, to widać, że zapotrzebowanie rośnie. AmRest jeszcze w czerwcu tego roku podpisał umowę z holdingiem Carlsberg Polska na sprzedaż w swoich restauracjach piw marki Carsberg oraz Okocim. Marcin Bardach, dyrektor ds. gastronomii i sponsoringu w Carsbergu, pozytywnie oceniał wówczas podpisanie umowy, za którym miał przyjść dostęp do większej liczby klientów, ale i wyższe wyniki sprzedażowe.

- Wprowadzamy do niektórych restauracji piwo, aczkolwiek nie ma dużego zainteresowania konsumentów. To jest jedna z propozycji, które mamy. Piwo sprzedajemy tylko w restauracjach, w których to ma sens, czyli interesujących z punktu widzenia konsumenta, np. centrach miast, przy deptakach - komentuje Anna Bednarska z KFC. - Już mogę powiedzieć, że systematycznie będziemy rozszerzać liczbę restauracji, w których sprzedawane będzie piwo - dodaje.
Przedstawicielka KFC nie zdradza jednak wyników sprzedaży piwa w restauracjach.

Kiedy McDonald's kilka lat temu przeprowadzał pilotażową akcję sprzedaży piwa, okazało się, że zainteresowanie klientów było znikome.
- Oferowaliśmy wtedy tylko piwo w puszce. Nie było specjalnych warunków sprzedażowych na ten produkt. Nie zależało nam bowiem na zamianie sali w pub. Pilotażowy program tylko potwierdził nasze przewidywania, że sprzedaż piwa w restauracjach nie jest dobrym pomysłem - komentuje Krzysztof Klapa z McDonald's.

Jego zdaniem każda marka podejmująca decyzję o wprowadzeniu od oferty alkoholu robi wcześniejszą analizę. A w ramach przeprowadzonej analizy w McDonald's i tekstów konsumenckich okazało się, że większość klientów opowiadała się za wycofaniem z piwa z oferty.

- Oparliśmy więc naszą decyzję o wycofaniu piwa na doświadczeniach zebranych w 11 lokalach. Inne marki być może mają inne doświadczenia na innych rynkach. Nasz klient po prostu piwa nie poszukiwał - ocenia Krzysztof Klapa.

Przyczyny niepowodzenia można dopatrywać się w rodzinnym charakterze restauracji McDonalds. Sieć przeprowadziła wówczas sondę wśród konsumentów, z której wynikało, że w Polsce restauracja jest miejscem rodzinnych spotkań, gdzie przychodzi się z dziećmi. Oznacza to, że piwo nie jest niezbędnym punktem menu.

Z podobnym problemem nie spotykają się natomiast przedstawiciele KFC. Tutaj sprzedaż piwa nikomu nie przeszkadza.
- Nasi klienci nigdy się nie skarżyli na sprzedaż piwa. Nie docierają do nas takie informacje. Nasze restauracje to nie miejsca, w których ludzie spotykają się wieczorami i nadużywają alkoholu. To są miejsca, gdzie przychodzi się na lunch w porze popołudniowej i piwo jest jedynie dodatkiem - komentuje Anna Bednarska z KFC.

- McDonald's jest w stanie przekuć w sukces każdą decyzję produktową. Jednak wprowadzając pilotażowo piwo, traktowaliśmy to bardzo ostrożnie, nie robiliśmy też żadnej kampanii, nie inwestowaliśmy w promocję nowego produktu. Gdybyśmy zbudowali jakieś działania promocyjne wokół sprzedaży piwa, to na pewno byłaby ona duża - ocenia rzecznik McDonald's.

W ofercie KFC znajdziemy piwo w puszkach i beczkowe. Piwo w puszce pół litrowej kosztuje 5,99 zł, piwo z beczki 4,99 za 0,4 litra, natomiast pół litrowy kufel kosztuje 5,99 zł.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę