Firma HARTMANN POLSKA Sp. z o.o. decyzją Kapituły Programu uzyskała tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2010. Do XIII edycji programu zgłosiło się 656 firm z całej Polsk, spośród których 624 przeszły dwustopniową weryfikację i spełniły wymagania regulaminowe programu.
Uroczystość wręczenia nagród i certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2010 odbyła się w dniu 17 grudnia 2010 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” realizowany jest przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
W dobie globalnej gospodarki firma jest w stanie zapewnić sobie trwałą przewagę konkurencyjną tylko uwzględniając wszystkie aspekty działalności. Istotny jest nie tylko wynik ekonomiczny, jakość oferowanych produktów ale również obok etycznego postępowania wewnątrz własnej organizacji ważne są pozytywne relacje z otoczeniem zewnętrznym – klientami, kontrahentami, społecznością lokalną oraz władzą lokalną i państwową. Istotnym aspektem jest również dbałość o środowisko naturalne.
Firma HARTMANN POLSKA Sp. z o.o. nie wahała się poddać obiektywnej weryfikacji niezależnej instytucji ponieważ w swojej działalności praktykuje szeroko rozumiane zasady rzetelności i etyki, co zostało dostrzeżone, docenione i nagrodzone przyznaniem Certyfikatu.
Tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” przyznawany jest firmom dbającym o prestiż i pozytywny wizerunek, dotrzymującym podjętych się zobowiązań i społecznie odpowiedzialnym, będących przykładem dla innych, wzorem do podejmowania podobnych działań.
Przedsiębiorstwa Fair Play to takie, które:
• postępują rzetelnie wobec klientów;
• ułożyły sobie współpracę z kontrahentami i nie miały zaległości w regulowaniu podjętych wobec nich zobowiązań;
• terminowo wywiązują się ze zobowiązań wobec skarbu państwa;
• uczciwie i rzetelnie reklamują się, jednocześnie nie dyskredytując konkurencji;
• stworzyły swoim pracownikom warunki sprzyjające zarówno efektywnej pracy jak
i rozwojowi zawodowemu;
• aktywnie uczestniczą w przedsięwzięciach charytatywnych;
• wspierają wszelkiego rodzaju inicjatywy edukacyjne, kulturalne oraz sportowe;
• są przyjazne dla środowiska naturalnego;
• potrafią usatysfakcjonować wymagających odbiorców.