Kryzys gospodarczy w 2013 roku silniej niż w latach 2008-09 odczuwa 55,2 proc. firm, zaś 17 proc. odczuwa go słabiej bądź w ogóle - wynika z badania PKPP Lewiatan. Z badania wynika także, że 45,4 proc. przedsiębiorstw jako cel nadrzędny na 2013 r. wskazuje utrzymanie się na rynku.
Z badania wynika, że wśród 55,2 proc. firm odczuwających spowolnienie silniej, 24,0 proc. odczuwa je "znacznie silniej".
W badaniu przed rokiem, silniej kryzys odczuwało 32,4 proc. firm, a znacznie silniej 22,9 proc.
Z badania wynika także, że 45,4 proc. firm jako nadrzędny cel strategiczny firmy na 2013 r. wskazuje utrzymanie się na rynku. Wzrost sprzedaży priorytetowo traktuje 21,2 proc. firm, zaś wzrost zysku 11,4 proc. W 2012 r. jako najważniejszy cel dla przedsiębiorstwa 42,1 proc. wskazywało utrzymanie się na rynku, 23,8 proc. wskazywało na wzrost sprzedaży, zaś 12,7 proc. - wzrost zysku.