Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Firmy muszą długofalowo planować swój eksport

5 stycznia 2016
Polska branża spożywcza świeci triumfy za granicą. Eksperci ostrzegają jednak, że straci przewagę, gdy przestanie wygrywać ceną. Ich zdaniem należy popracować nad marką i skalą - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Eksport naszej żywności nieprzerwanie kwitnie od lat. W zeszłym roku wyniósł 20 mld euro, a w I połowie tego roku był o 10 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak cytowani przez gazetę eksperci ostrzegają, że ten sukces nie jest dany raz na zawsze.
W tej sytuacji polskie firmy powinny nauczyć się planować długofalowo. Eksperci proponują, by zacząć walczyć już nie tylko cenami, ale też jakością i marketingiem. Tym bardziej, że przewagi płacowe i technologiczne topnieją, więc branża musi myśleć o innowacjach, by uzasadnić wyższe, a przynajmniej już nie najniższe ceny. Ostrzegają, iż gdy wyrównają się ceny produkcji i surowców, możemy nie tylko utracić konkurencyjność w eksporcie, ale mieć problemy w kraju, bo staniemy się atrakcyjnym rynkiem dla producentów z Europy Zachodniej - czytamy w Pulsie Biznesu.



POWIĄZANE

Trwa serial związany ze zwrotami gruntów rolnych dzierżawionych przez podmioty (...

Integracja ukraińskiego rynku rolnego z Unią Europejską wymaga zwiększenia ogóln...

Według stanu na 21 listopada cukrownie zrzeszone w Krajowym Stowarzyszeniu Produ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę