Największe europejskie browary borykają się ze spadkiem dochodów. Trzy koncerny zapowiedziały cięcia kosztów związanych z produkcją ale równocześnie zwiększenie budżetów na reklamę. Browary chcą odzyskać rynki zachodnie, gdzie popyt na piwo wyraźnie zmalał. Holenderski browar Heineken zanotował ponad 30-procentowy spadek zysku netto, mimo, że jego najlepsze marki sprzedawały się lepiej niż w latach ubiegłych.
Podobnie jest z duńskim Carlsbergiem. Dla producentów, którzy eksportują towar na światowe rynki, dużym problemem jest niski kurs dolara. Europejskie koncerny browarnicze poszukują zatem nowych rynków zbytu. Skierowali swoje kroki do wschodniej części starego kontynentu i do Azji. Szczególnie ważny jest dla browarów rynek chiński. Strategia na ten rok dla wszystkich największych producentów piwa jest podobna: redukcja kosztów i inwestycje w promocje poszczególnych marek.