Ptak_Waw_CTR_2024

Dwie Polki w Kalendarzu Pirelli

5 stycznia 2016
W  Moskwie odbyła się światowa premierowa najnowszej 38. edycji Kalendarza Pirelli. TUTAJ znajdziesz nasz raport specjalny poświecony kalendarzom Pirelli.
Ostatnie edycje kalendarza Pirelli prezentowały modelki w ciekawych plenerach pięknych zakątków świata. Tak było w kalendarzu na rok 2010, do którego Terry Richardson robił zdjęcia w Brazylii, a także w edycjach 2009 (Peter Beard zabrał modelki do Bostwany) i 2008 (Patrick Demarchelier fotografował w Chinach).

Tym razem jest inaczej, Karl Lagerfeld, który jest fotografem i projektantem mody, robił zdjęcia w paryskim studio, skupiając się na ascetycznym ukazaniu ciał modelek i modeli. Kalendarz otrzymał tytuł "Mitologia" i stanowi wyraz zafascynowania Lagerfelda dawną kulturą grecką i rzymską.

W kalendarzu znalazło się 36 biało-czarnych fotografii przedstawiających 24 różne postacie (bogów, bohaterów, stworzenia mitologiczne).

W tworzeniu kalendarza udział wzięło 15 modelek, 5 modeli i amerykańska aktorka Julianne Moore. Wśród modelek znalazły się dwie Polki: Magdalena Frąckowiak i Anja Rubik. Frąckowiak występuje na zdjęciach nr 11 (jako Atena), 21 i 22 (jako Hestia). Z kolei Anja Rubik znajduje się na zdjęciach 27 (Terpsychora) oraz 35 i 36 (Hermes).

Od ponad czterdziestu lat Kalendarz Pirelli jest kolekcją wyjątkowych, odważnych obrazów. Kolejne edycje Kalendarza wywoływały wiele emocji wśród odbiorców na całym świecie, jeszcze zanim pojawiły się wydrukowane egzemplarze.




POWIĄZANE

Jak podała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, organizacje reprezentujące in...

Według EIA wielkość produkcji etanolu paliwowego w Stanach Zjednoczonych w okres...

Jak podaje APK-Inform, w tym tygodniu na Ukrainie obserwuje się wzrostową dynami...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę