Polska nie bryluje już w rankingu krajów najchętniej wybieranych przez sieci handlowe jako cel ekspansji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) - podaje Dziennik Gazeta Prawna.
W ciągu roku nasz kraj spadł z 2. na 10. pozycję. Na czele rankingu przygotowywanego przez CB Richard Ellis (CBRE) znalazły się Włochy. Za Włochami uplasowały się Niemcy, Rosja, Hiszpania i Francja. Ponad 30 proc. detalistów planuje prowadzić sprzedaż w każdym z tych państw. Tylko co czwarta z badanych sieci handlowych planuje ekspansję w naszym kraju.
– Spadek pozycji Polski w rankingu jest związany z brakiem dostępnej nowoczesnej powierzchni handlowej. Podkreślaliśmy już wcześniej, że jeżeli nie będzie dramatycznej zmiany w podaży nowej powierzchni handlowej, nowe sieci chcące wejść na nasz rynek będą miały ograniczone możliwości wyboru. I tak dokładnie się stało – przekonuje Magda Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE. Jest jednak szansa na poprawę. W budowie jest ponad milion metrów kwadratowych nowoczesnych centrów handlowych.