Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wraz z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej oraz Małopolską Szkołą Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie dla przedstawicieli gmin i powiatów oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych aktywnych w życiu publicznym gminy organizuje bezpłatne szkolenia dotyczące współpracy finansowej samorządów z organizacjami pozarządowymi. Szkolenia są realizowane w ramach projektu „Wzmocnienie mechanizmów współpracy finansowej administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi jako realizatorami zadań publicznych”.
Z każdego samorządu organizatorzy zapraszają wójta, burmistrza, prezydenta (lub zastępcę), starostę lub członka zarządu powiatu, skarbnika lub sekretarza lub pracownika zajmującego się współpracą z organizacjami pozarządowymi. Natomiast z organizacji pozarządowych zapraszają członka zarządu lub osobę przez niego delegowaną.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Tematyka szkoleń obejmować będzie między innymi praktyczny wymiar stosowania instrumentów finansowych takich jak regranting, pożyczki, poręczenia/gwarancje, inicjatywa lokalna, tryb małych zleceń, dotacja inwestycyjna, budżet partycypacyjny, wieloletnie umowy na realizację zadań publicznych, regulacje prawne, praktyczne instrukcje wdrożenia tych instrumentów. Ponadtowytyczne Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej dotyczące współpracy finansowej
samorządów z organizacjami pozarządowymi
Po szkoleniach uczestnikom zostaną zapewnione bezpłatne konsultacje telefoniczne i on-linez Ekspertami ds. finansowych i prawnych.
Szkolenia będą prowadzone przez specjalistów posiadających doświadczenie teoretyczne, jaki praktyczne, dzięki czemu uczestnicy będą mogli skorzystać z wiedzy i dorobku najbardziej doświadczonych ekspertów.
Szkolenia odbędą się w okresie 7-18 lipca 2014 r.W każdym województwie przewidziano od 1 do 3 grup szkoleniowych.
8946991
1