Wszystko wskazuje jednak na to, że rynek dań gotowych przyszłość ma jeszcze przed sobą, gdyż w całej prawie Europie rośnie szybciej niż pozostałe segmenty rynku spożywczego (w Niemczech rynek ten rośnie w tempie 15% rocznie, a są segmenty przyrastające i 30% rocznie).
Producenci dań gotowych w słoikach i puszkach zdają sobie zapewne z tego sprawę, nie ustając w kuszeniu konsumentów coraz to nowymi, atrakcyjnymi propozycjami.
Niezwykle interesującym i bodaj najszybciej rosnącym jest rynek mrożonych dań gotowych. Wprowadzenie tego typu produktów na polski rynek zawdzięczamy niemieckiej firmie Frosta i niedługo potem – rodzimemu Horteksowi, a pojawienie się tych atrakcyjnych posiłków dało nowy, silny bodziec do rozwoju rynku mrożonek. Dania gotowe – szczególnie te warzywno-mięsne, z dodatkiem ryżu czy makaronu – święcą triumfy w Europie. Łączą bowiem w sobie zalety szybkiego, niekłopotliwego przyrządzania z walorem atrakcyjnego smaku i korzystnego, głównie dzięki dużej zawartości mrożonych warzyw, wpływu na zdrowie i kondycję konsumenta. Jednak na rynek polski gotowe dania mrożone wchodziły z oporami.