W ciągu roku ceny dostępu do internetu spadły o jedną czwartą – twierdzi „Rzeczpospolita”. Tak duży spadek cen wynika z rywalizacji o klientów. Z sieci korzysta już 45 proc. Polaków powyżej 15. roku życia.
Według gazety, z operatorami telekomunikacyjnymi konkurują operatorzy telewizji kablowych i sieci komórkowych, którzy razem mają ponad 2 mln klientów. W sumie z internetu korzysta 5 mln osób.
W pierwszej połowie 2007 r. za łącze 1 Mb/s z oferty Telekomunikacji Polskiej trzeba było zapłacić 72 zł, dziś – 59. Spadek cen w TP wyniósł 22 proc., w UPC – 25 proc., w sieci kablowej Multimedia Polska – 16 proc. Zdaniem analityków, na ponowne duże obniżki w przyszłych latach nie ma już co liczyć.
Według szefowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anny Streżyńskiej, ceny usług spadły, bo konkurenci TP zaczęli rywalizować z nią o jej własnych abonentów. Zmusiło to TP do zwiększenia prędkości przesyłu danych.