Jak podaje ,,Puls Biznesu'', spadek spożycia, upadające zakłady, ogromne rozdrobnienie, ale też brak rąk do pracy i rozwijające się intensywnie sieci - to chleb powszedni producentów pieczywa. Statystyki są bezlitosne. Polak zjadł w zeszłym roku około 50 kg pieczywa. W tym ma ograniczyć je o 0,5 kg, choć przed dekadą zjadał 75 kg - podaje Instytut Polskie Pieczywo (IPP).
"Z rynku zniknie w tym roku co najmniej 200-300 piekarni.
"Branża dojrzała do zjednoczenia i walki o odbudowanie dobrego wizerunku polskiego chleba. Chcemy, żeby konsumenci traktowali chleb jako produkt pierwszego wyboru z zalecanych w piramidzie żywieniowej produktów zbożowych. Żeby uzyskać efekt synergii, musimy skupić wokół tej inicjatywy jak największą część branży, więc nad tym również pracujemy" - mówi Robert Księżopolski, prezes Fundacji Chleb to Zdrowie.