Tego nikt się nie spodziewał. Ekspansję supermarketów w miastach mogą zahamować... targowiska. Boleśnie przekonał się o tym Carrefour, który wycofał się z Grodziska Mazowieckiego - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Targowiska są szansą dla lokalnych producentów. Dzięki temu mogą rywalizować z największymi. Klienci, kupując na straganie, liczą bowiem na lepszą jakość, gwarancję pochodzenia produktu oraz jego świeżość.
Na bazarach mięso i wędliny kupuje 30 proc. Polaków, informuje IPSOS.
Obecnie istnieje już ponad 2 tys. targowisk. W ciągu kolejnych kilku lat powstanie następnych 100-200. Istniejące natomiast będą modernizowane tak, aby przypominać nowoczesne targowiska na Zachodzie.
Zdaniem Marioli Roguskiej-Kopańczyk, dyrektora generalnego Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług, dzisiejsze bazary przyciągają, bo w niczym nie przypominają obskurnych straganów znanych z poprzedniej epoki.
Resort rolnictwa na budowę 800 i modernizację 200 wyda 300 mln zł. Głównie ze środków unijnych.