BSC Drukarnia Opakowań S.A. - wzrosty sprzedaży i zysków w III kwartale
16 listopada 2014
Grupa Kapitałowa BSC Drukarnia Opakowań S.A., poznański producent opakowań z tektury i papieru, wypracował w III kwartale br. 42,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 11 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk operacyjny i EBITDA wzrosły odpowiednio do wartości 6,0 i 8,7 mln zł, osiągając tym samym dynamikę na poziomie kolejno 16 i 18 proc.
III kwartał 2014 roku okazał się lepszy od tego z 2013 roku. Sprzedaż, jak i wyniki stały na wyższym poziomie. EBITDA wzrosła o ponad 1,3 mln zł, wynik netto nieco mniej - o 0,1 mln zł, za sprawą wyższych kosztów amortyzacji. Grupa poprawia także swoją sprzedaż do wielu czołowych klientów. Rozpoczęła m.in. realizację kontraktu z Grupą Mondelez. Spadek zobowiązań o ponad 4,0 mln zł to głównie efekt spłat rat kredytowych.
Po trzech kwartałach 2014 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 122 157 tys. zł i były wyższe o 7 proc. względem uzyskanych w analogicznym okresie roku ubiegłego (114 055 tys. zł). Zysk operacyjny osiągnął wartość 18 039 tys. zł, natomiast zysk netto został wypracowany na poziomie 15 061 tys. zł.
Ostatnie III kwartały 2014 roku były bardzo dobrym okresem dla BSC Drukarni Opakowań S.A. Zanotowaliśmy wzrosty sprzedaży, co oczywiście przełożyło się na większe zyski. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię, dzięki czemu Spółka systematycznie się rozwija, a prognozy na najbliższe miesiące są równie optymistyczne – mówi Janusz Schwark, Prezes Zarządu BSC Drukarnia Opakowań S.A.
W III kwartale br. marża operacyjna poprawiła się nieznacznie, zaś marża EBITDA poprawiła się o 1,7% i przez cały 2014 rok utrzymuje się na zbliżonym poziomie.