Browary o 20 proc. zwiększyły wydatki na reklamę piwa
3 grudnia 2015
Jak podała Rzeczpospolita niemal 418 mln zł wydały browary na promocję w ciągu trzech kwartałów 2013 r. Pieniędzy na ten cel nie szczędzą nie tylko duże, ale też regionalne firmy. Mimo to w 2013 r. sprzedaż piwa będzie najprawdopodobniej o 2,5-3 proc. niższa niż przed rokiem.
Jak ocenia Jakub Potrzebowski, prezes domu mediowego Equinox Polska, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2013 r. łączne wydatki na reklamę piwa zwiększyły się o ponad 20 proc. Natomiast średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1,2 tys. złotych.
Wydatki reklamowe branży napędziła m.in. marka Żywiec. Z danych firmy Kantar Media wynika, że promocja medialna tej flagowej marki grupy Żywiec kosztowała w tym roku najwięcej, czyli prawie 52 mln zł. Przed rokiem było to ok. 45 mln zł. Tuż za Żywcem z wydatkami na poziomie prawie 41 mln zł znalazła się Warka (również piwo grupy Żywiec).