Biogas Poland 2025 950
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Browary o 20 proc. zwiększyły wydatki na reklamę piwa

3 grudnia 2015
Jak podała  Rzeczpospolita niemal 418 mln zł wydały browary na promocję w ciągu trzech kwartałów 2013 r. Pieniędzy na ten cel nie szczędzą nie tylko duże, ale też regionalne firmy. Mimo to w 2013 r. sprzedaż piwa będzie najprawdopodobniej o 2,5-3 proc. niższa niż przed rokiem.

Jak ocenia Jakub Potrzebowski, prezes domu mediowego Equinox Polska, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2013 r. łączne wydatki na reklamę piwa zwiększyły się o ponad 20 proc. Natomiast średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1,2 tys. złotych.
Wydatki reklamowe branży napędziła m.in. marka Żywiec. Z danych firmy Kantar Media wynika, że promocja medialna tej flagowej marki grupy Żywiec kosztowała w tym roku najwięcej, czyli prawie 52 mln zł. Przed rokiem było to ok. 45 mln zł. Tuż za Żywcem z wydatkami na poziomie prawie 41 mln zł znalazła się Warka (również piwo grupy Żywiec).



POWIĄZANE

W Pałacu Prezydenckim odbyło się spotkanie ponad 50 przedstawicieli środowisk ro...

Ukraiński rynek zbóż wysyła dziś sprzeczne sygnały. Z jednej strony spadają ceny...

Od 17 września 2025 r. Rosja niemal trzykrotnie podwyższa cło eksportowe na psze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę