Poczta Polska konkuruje na rynku o miano wiodącej firmy w segmencie paczkowo-kurierskim.
W marcu 2015 operator narodowy ogłosił 5-letnią strategię rozwoju, zakładającą m.in. 100 proc. wzrost przychodów w segmencie paczek, przesyłek kurierskich i usług logistycznych dla branży eCommerce.
Zaledwie kwartał po ogłoszeniu planów rynkowych, Poczta Polska może pochwalić się rekordowymi jak dotychczas wynikami pod względem wolumenu obsługiwanych przesyłek. Co więcej – planowane na IIIQ 2015 uruchomienie usługi ‘paczka on-line’ dodatkowo wzmocni pozycję operatora narodowego w segmencie paczkowo-kurierskim, przybliżając Pocztę Polską do osiągnięcia przyjętych założeń strategicznych i tym samym uplasowania się w czołówce firm obsługujących krajowy rynek paczkowy.
Paczka za paczką – wyniki Poczty Polskiej po I półroczu 2015
W I półroczu 2015 roku Poczta Polska odnotowała łącznie 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) względem analogicznego okresu 2014 roku, przy równoległym wzroście rynku na poziomie zaledwie 7 proc.
Jednocześnie, w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen usług kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską zwiększył się o ponad 50 proc., a usług dla branży eCommerce o 30 proc. w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Co ważne – w tym czasie rynek rósł odpowiednio w poszczególnych segmentach tylko o 7-8 proc. i 15 proc.
Paczka on-line Poczty Polskiej jeszcze w 2015 roku!
Po sukcesie rynkowym neoznaczka, który dotychczas mógł być wykorzystywany tylko przy wysyłce listów i kartek pocztowych, jeszcze w 2015 roku Poczta Polska wdroży – również za pośrednictwem platformy www.envelo.pl – elektroniczny kanał dostępu do usług paczkowych, umożliwiając klientom opłacenie przesyłki w trybie płatności on-line z dowolnego miejsca.
Po opłaceniu usługi w domu czy biurze, klient otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie nadania paczki. Takie rozwiązanie sprawi, że przesyłkę można będzie zostawić w placówce pocztowej bez konieczności dokonania płatności w tradycyjny sposób.