Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w III mdm o 2,5 pkt.
5 stycznia 2016
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w marcu mdm o 2,5 pkt. do minus 18,3 pkt. - wynika z badania instytutu GfK. Autorzy badania zwracają uwagę, że wskaźnik jest na najwyższym poziomie od "prawie trzech i pół roku". W marcu wszystkie części składowe Barometru się poprawiły.
"W marcu wartość Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK wzrosła w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,5 punktu. Obecnie wynosi ona minus 18,3 punktu i jest najwyższą wartością, jaką wskaźnik ten osiągnął na przestrzeni prawie 3,5 roku" - napisano w środowym komunikacie.
"Na przestrzeni ostatniego miesiąca polepszyły się wszystkie wskaźniki wchodzące w skład barometru, czyli: oczekiwania co do pozytywnych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju, oceny możliwości oszczędzania, przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych oraz zmian na rynku pracy" - dodano.
Oceny przyszłej sytuacji gospodarczej kraju poprawiły się w marcu o 1 punkt i wskaźnik wynosi obecnie minus 14 punktów.
W marcowym pomiarze wskaźnik przedstawiający skłonność gospodarstw domowych do oszczędzania wzrósł o 2 punkty i wynosi obecnie minus 31 punktów, co oznacza powrót do sytuacji z września ubiegłego roku.
W marcu oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych wzrosły o 2 punkty i wynoszą obecnie minus 5 punktów.
"Jest to najlepszy wynik, jaki składowa ta osiągnęła na przestrzeni ostatnich 3,5 lat" - napisano w komunikacie.
Wskaźnik prognoz rozwoju sytuacji na rynku pracy wzrósł w marcu o 5 punktów i wynosi obecnie minus 23 punkty.
"Jest to najwyższa wartość dla tej składowej od 2,5 roku" - zaznaczono w komunikacie.