ARR zaostrzy kontrolę przy składaniu wniosków na programy promocyjne
5 stycznia 2016
Agencja będzie uważniej sprawdzać wnioski dotyczące programów promocyjnych przed wysłaniem ich do Brukseli. Ponadto z konkretnej branży będziemy wysyłali tylko jeden wniosek - zapowiada Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.
ARR będzie prowadzić ostrzejszą selekcję wniosków m.in. pod względem ich wewnętrznej spójności, kosztów, efektywności czy przełożenia kosztów na efektywność. - Będziemy wysyłać tylko te wnioski, które w naszej opinii będą miały największą szansę na uzyskanie unijnego wsparcia - podkreśla prezes Łukasik.
I dodaje: - Otrzymujemy jasne sygnały z Komisji Europejskiej, że obecnie będą preferowane programy wielonarodowe. Zatem zachęcam do opracowywania i zgłaszania wniosków wspólnych z innymi państwami - mówił szef ARR.
Polska z nowych państw unijnych najwięcej korzystała ze wsparcia na programy promocji żywności. - Na 13 programów, które uzyskały unijne wsparcie, program Stawiam na Mleko kosztował najwięcej, bo blisko 10 mln euro - podsumowuje Władysław Łukasik.