,,Rzeczpospolita'' podała, że w okresie od listopada 2013 r. do października 2014 r. Polacy wydali na energetyki łącznie 874 mln zł. To o 10,5 proc. więcej, niż przed rokiem - wynika z danych Nielsena.
Najpopularniejszym napojem energetycznym pod względem procentowych udziałów w sprzedaży (dane za październik 2014 r.) jest Black (19,1 proc.). Na drugim miejscu plasuje się Red Bull (17,6 proc.), a na trzecim Tiger, który ma 12 proc. udziałów w rynku. Na pozostałe energetyki przypada 51,3 proc. rynku.
Marki energetyków plasują się jednak daleko, jeśli porównamy ich wartość z wartością pozostałych polskich marek napojowych. Warty 37,4 mln zł Black oraz Tiger (o wartości 27,8 mln zł) plasują się w tyle za pierwszym w zestawieniu Tymbarkiem (466,9 mln zł), a także markami Żywiec Zdrój (428,6 mln zł) i Kubuś (188,8 mln zł). Dane te pochodzą z rankingu marek "Rzeczpospolitej" z 2014 r.