Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

35% firm branży dóbr&usług chce zatrudniać, ale zwalniać 14%

22 grudnia 2023
35% firm branży dóbr&usług chce zatrudniać, ale zwalniać 14%

W pierwszym kwartale 2024 roku 35% firm sektora dóbr & usług konsumenckich w Polsce planuje nowe rekrutacje, a zatrudnienie na dotychczasowym poziomie chce pozostawić 49% z nich. Z koniecznością zwolnień liczy się 14% organizacji, natomiast jedynie 2% przedstawicieli tej branży nie zna jeszcze planów personalnych na najbliższe miesiące. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na czas od stycznia do końca marca nadchodzącego roku. 

Raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” pokazuje, że w pierwszym kwartale 2024 roku pracodawcy sektora dóbr & usług konsumenckich planują niemałe wzmacnianie zespołów – prognoza netto zatrudnienia w tej branży wynosi bowiem +21%. Wskaźnik ten jest barometrem rynku pracy i pokazuje plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr. Obecny wynik to jeden z najwyższych wyników spośród 8 analizowanych obszarów - prognoza dla branży wzrosła o 4 punkty procentowe w ujęciu kwartalnym, a także o 20 punktów procentowych w porównaniu rocznym. Oznacza to, że w najbliższych miesiącach wzrośnie konkurencyjność, a kandydaci będą mogli spodziewać się wielu możliwości rozwoju.
– Pracodawcy z sektora dóbr i usług konsumenckich planują nowe rekrutacje w pierwszym kwartale 2024 roku. Ofert pracy z tego sektora mogą się spodziewać pracownicy o profilu handlowym, ale także osoby z doświadczeniem we wdrażaniu i rozwoju nowych technologii czy omnichannel, marketingowcy docierający do klientów za pośrednictwem wielu przenikających się kanałów – mówi Katarzyna Pączkowska, ekspertka rynku pracy, dyrektor zatrudnienia stałego w Manpower. – Wzmacnianie działów sprzedaży staje się niezbędne między innymi w związku z bardzo konkurencyjnym środowiskiem, a także koniecznością nieustannego poszerzania udziałów w rynku poprzez skuteczną sprzedaż. Konkurencyjność wymusza także inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne. Oznacza to, że poszukiwane na rynku pracy będą talenty, które efektywnie poprowadzą projekty z tego obszaru. Kandydaci o tym profilu nie będą mogli narzekać na brak ofert, rynek pracy będzie o nich walczył, co w konsekwencji utrzyma wysoką presję płacową oraz konieczność zadbania o dobry system benefitów czy ofertę rozwojową dla pracowników. Nastroje konsumenckie poszły lekko w górę, od nowego roku wrasta płaca minimalna, obserwujemy pozytywne trendy w zakresie prognozowanej inflacji, choć wciąż jest ona wysoka. Wszystko to sprawia, że sektor dóbr i usług konsumenckich wzmacnia zespoły by sprostać wyzwaniom nadchodzących miesięcy – dodaje ekspertka.

Polski sektor dóbr & usług konsumenckich na tle regionu EMEA

Publikacja ManpowerGroup analizuje też plany rekrutacyjne firm zlokalizowanych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Według raportu, pracodawcy sektora dóbr & usług konsumenckich patrzą na I kwartał tego roku z nieco mniejszym optymizmem niż firmy znad Wisły. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na czas od stycznia do końca marca to +18%. Wzmożone działanie rekrutacyjne planuje 35% organizacji, 20% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 2% organizacji nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 43% pracodawców tej branży w regionie EMEA chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie.

oprac, e-red ppr.pl


POWIĄZANE

Europejskie organizacje rolnicze wystosowały dwa listy otwarte w sprawie spójnej...

Jesień w pełni. Przed nami długie i zimne wieczory, podczas których będziemy spę...

Rosyjska pszenica: dane dotyczące zbiorów wskazują na nieznacznie niższą produkc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę