– Pracodawcy z sektora dóbr i usług konsumenckich planują nowe rekrutacje w pierwszym kwartale 2024 roku. Ofert pracy z tego sektora mogą się spodziewać pracownicy o profilu handlowym, ale także osoby z doświadczeniem we wdrażaniu i rozwoju nowych technologii czy omnichannel, marketingowcy docierający do klientów za pośrednictwem wielu przenikających się kanałów – mówi Katarzyna Pączkowska, ekspertka rynku pracy, dyrektor zatrudnienia stałego w Manpower. – Wzmacnianie działów sprzedaży staje się niezbędne między innymi w związku z bardzo konkurencyjnym środowiskiem, a także koniecznością nieustannego poszerzania udziałów w rynku poprzez skuteczną sprzedaż. Konkurencyjność wymusza także inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne. Oznacza to, że poszukiwane na rynku pracy będą talenty, które efektywnie poprowadzą projekty z tego obszaru. Kandydaci o tym profilu nie będą mogli narzekać na brak ofert, rynek pracy będzie o nich walczył, co w konsekwencji utrzyma wysoką presję płacową oraz konieczność zadbania o dobry system benefitów czy ofertę rozwojową dla pracowników. Nastroje konsumenckie poszły lekko w górę, od nowego roku wrasta płaca minimalna, obserwujemy pozytywne trendy w zakresie prognozowanej inflacji, choć wciąż jest ona wysoka. Wszystko to sprawia, że sektor dóbr i usług konsumenckich wzmacnia zespoły by sprostać wyzwaniom nadchodzących miesięcy – dodaje ekspertka.