Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Constar chce poprawić swój wizerunek

18 sierpnia 2005

"Przypuszczalnie najlepiej kontrolowany zakład mięsny w Polsce" - takim sloganem firma Constar chce naprawić swoją mocno nadszarpniętą reputację. W czwartek rusza jego kampania reklamowa.

- Najlepiej kontrolowany zakład? Bardzo możliwe. Po katastrofie lotniczej bezpieczeństwo zwykle staje się dla przewoźnika priorytetem - komentuje Adam Łaszyn, dyrektor agencji public relations Alert Media Communications.

Katastrofą dla Zakładów Mięsnych "Constar" w Starachowicach był 14 kwietnia. Na antenie telewizji TVN i w "Rzeczpospolitej" ukazał się wtedy reportaż o tym, jak pracownicy firmy palą papierosy w pomieszczeniu prysznicowym, omijają śluzy służące dezynfekcji i na oko sortują wędlinę wycofaną ze sklepów, kierując część do ponownego przerobu. Skutek - zamknięcie zakładu, wstrzymanie eksportu, wycofanie wędlin ze sklepów, dymisja prezesa.

Do dzisiaj firma nie podniosła się z klęski, chociaż odbudowuje pozycję. Jak informuje nowy dyrektor firmy Jacek Leonkiewicz, produkcja wróciła do normy, a eksport nawet się poprawił. - Szynki do USA już sprzedajemy więcej, w przypadku marki Krakus mamy tą samą sprzedaż - mówi dyrektor Leonkiewicz. - Jednak nasza największa bolączka to produkty przetworzone pod marką Constaru - dodaje.

Tych wędlin firma sprzedaje na krajowym rynku wciąż o połowę mniej niż przed kwietniowym kryzysem.

Ma to zmienić prowadzona w prasie i na billboardach kampania reklamowa oparta na dwóch sloganach: "Dzięki Wam jesteśmy lepsi" oraz "Przypuszczalnie najlepiej kontrolowany zakład mięsny w Polsce".

- Chcemy powrócić na rynek i zmienić wizerunek, żeby marka Constar nie kojarzyła się źle. Chcemy przekonać nie tylko wiernych klientów, ale zdobyć też nowych - mówi Leonkiewicz.

Przekonuje, że nie są to tylko czcze słowa. - Naprawdę jesteśmy kontrolowani jak chyba nikt w branży - zarówno przez państwowe służby weterynaryjne, jak i naszych dużych odbiorców. Nawet drobne rzeczy, które może innym uszłyby płazem, u nas nie mogą mieć miejsca - mówi.

Dyrektor Leonkiewicz dodaje, że firma zamierza lepiej traktować pracowników. Do tej pory w Constarze obowiązywały małe pensje i umowy czasowe, maksymalnie na pięć lat. - Kiedy przyszedłem do firmy, przeanalizowałem zaangażowanie załogi, absencję chorobową, rotację pracowników. Stwierdziłem, że coś jest nie tak - mówi Leonkiewicz.

Wszyscy pracownicy, którzy przepracowali pięć lat, dostali automatycznie stałe umowy.

Jednak przed Constarem jeszcze długa droga - nie udało mu się odnowić rosyjskich zezwoleń na eksport do tego kraju i wciąż trwa postępowanie prokuratorskie w sprawie narażenia konsumentów na niebezpieczeństwo podczas "odświeżania" wędlin.

Specjaliści podkreślają, że spółka w większym stopniu potrzebuje działań w zakresie public relations niż reklamy. - Rozumiem, co Constar chce powiedzieć swoją reklamą, ale czy będzie w stanie to uwiarygodnić? Trzeba dobrego PR, który przedstawi konkrety - podkreśla Adam Łaszyn, dyrektor agencji public relations Alert Media Communications.

Jarosław Śmigiel, dyrektor strategiczny z firmy Esteem Brand Strategies, zajmującej się doradztwem marketingowym uważa, że kampania reklamowa w obecnej sytuacji Constaru nie jest dobrym pomysłem. Przypomina on przypadek producenta opon Firestone, który w 2000 roku musiał wycofać 6,5 mln opon z powodu uszkodzenia bieżnika. Skalę kryzysu opisał "The New York Times": 50 spraw sądowych, 46 zgonów, 80 urazów i śledztwo federalne. Ratując swój wizerunek, Firestone uruchomił kampanię, w której przekonywał, że jego opony są bezpieczne. Odniosła odwrotny skutek. - Nasze społeczeństwo już nauczyło się podchodzić do reklam z dystansem, jako do przekazu opłaconego - mówi Śmigiel.

Jego zdaniem hasło wybrane przez Constar jest zbyt dosłowne. - Biedronka w swoich reklamach nie opowiada o tym, że dobrze traktuje pracowników, lecz akcentuje wizerunek firmy rodzinnej - dodaje dyrektor strategiczny Esteem Brand Strategies.

Constar nie ujawnił nam, ile zainwestował w swoją kampanię reklamową.


POWIĄZANE

Z listu, który wpłyną do naszej redakcji ppr.pl dowiadujemy się, że epidemia cho...

ARiMR informuje o wydłużeniu okresu na uzyskanie certyfikatu QAFP lub QMP ułatwi...

27 czerwca 2024 r. ruszy nabór wniosków na inwestycje zapobiegające rozprzestrze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę