Masło roślinne w plastikowym kubku jest produkowane od 30 lat przez Zakłady Przemysłu Tłuszczowego w Warszawie. Unilever Polska domaga się, by ZPT utraciły prawo do tego znaku towarowego.
Przed laty masło roślinne, oznaczone jednak inaczej, wytwarzały też Śląskie Zakłady Tłuszczowe, które w wyniku prywatyzacji znalazły się w Unilever Polska. Od 1993 roku prawo do znaków towarowych – czerwonego MR i symbolu wpisanego w kwiat słonecznika mają ZPT w Warszawie.
Dwa lata temu Unilever wprowadziła na rynek masło roślinne z zielonym MR, ze słonecznikami w tle. Na wniosek ZPT, po procesach w dwu instancjach, sądy zabroniły używania tego znaku. W odwecie Unilever Polska wniosła pozew o nie używanie przez warszawski zakład tłuszczowy nazwy "masło roślinne" w stosunku do produktu będącego po prostu zwykłą margaryną. Jednakże i tę sprawę wygrały ZPT.
Obecnie Unilever żąda unieważnienia rejestracji na rzecz ZPT znaków towarowych. Takie postanowienie znacznie obniżyłoby wartość warszawskiej firmy. Działania Unilever są czytelne, bo jest publiczną tajemnicą, że planuje przejęcie nękanej pozwami firmy.