A_BIO_AGRO_950

„Puls Biznesu”: Czesi nie mogą zapomnieć o polskiej żywności

21 września 2015
Kwitnący eksport polskiej żywności do Czech powoduje nagonkę na nasze produkty – informuje „Puls Biznesu”.

W ciągu pięciu lat sprzedaż mięsa i podrobów na czeski rynek wzrosła prawie o 50 proc., a w zeszłym roku jej wartość osiągnęła ponad 920 mln zł. Rekordową dynamikę odnotowały tłuszcze i oleje (379 proc.), kawa, herbata i przyprawy (321 proc.). Sporo też sprzedajemy produktów mleczarskich, przetworów zbożowych, słodyczy i napojów.

 
Tymczasem czeskie „Lidove Noviny” tak podsumowały polską kampanię billboardową „I love polskie jidlo”: polska żywność w Czechach jest zła, dobra jedzie do Niemiec.

 
Nasz resort rolnictwa nie zraża się i zapowiada kontynuowanie kampanii o jakości polskiej żywności. Tym razem nie będą to billboardy, ale seria spotkań z czeskimi organizacjami branżowymi.

POWIĄZANE

W 2024 r. w Polsce było niecałe 25 tys. ekologicznych producentów żywności, co o...

Ochrona ziemniaka od A do Z. Co proponuje plantatorom INNVIGO? Ze względu na war...

Zawartość boru w glebach jest bardzo niska. Ponad 80% powierzchni gruntów ornych...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę