Ptak_Waw_CTR_2024

1,16 mln euro na promocję polskiego mięsa

11 grudnia 2007
1,16 mln euro otrzyma polska Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPPPM) na promocję polskiego mięsa poza Unią Europejską - poinformowała w poniedziałek Komisja Europejska (KE).

KE poinformowała o przyznaniu grantów w wysokości 19,6 mln euro na promocję unijnych produktów rolnych - w tym wina, owoców, mięsa i produktów zbożowych - w krajach trzecich, takich jak Chiny, Rosja czy USA.

Wśród 18 zwycięzców grantów jest program promocji polskiego mięsa zgłoszony przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, o łącznej wartości 2,322 tys euro. 50 proc. wartości programu, czyli 1.161 tys. euro, ma pochodzić z budżetu UE.

"Unijne produkty wysokiej jakości nie mają niczego do pozazdroszczenia swoim konkurentom na świcie. Musimy zwiększyć ich widoczność na rynkach zewnętrznych, to jest absolutnie konieczne. Inwestując w kampanie promocyjne i informacyjne na rzecz naszych produktów rolnych w krajach trzecich, Unia Europejska pokazuje, jak bardzo jest zdeterminowana, by sprostać temu wyzwaniu" - oświadczyła w komunikacie prasowym komisarz ds. rolnictwa Marian Fischer Boel.


POWIĄZANE

Trwają żniwa kukurydziane. W regionach, w których rozpoczęły się najwcześniej, r...

Rzepak ozimy w okresie jesiennym wymaga nawożenia dolistnego, które jest uzupełn...

Skończyły się żniwa kukurydzy kiszonkowej, rozpoczyna się zbiór odmian zbieranyc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę