Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Lubelskie/ Blisko 600 tys. zł na promocję jabłek z regionu

5 lutego 2019
Lubelskie/ Blisko 600 tys. zł na promocję jabłek z regionu

Blisko 600 tys. zł ma kosztować promocja jabłek z Lubelszczyzny, która będzie finansowana głównie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

Promocja ma pokazać w kraju lubelskie jabłka, jako owoce najwyższej jakości pochodzące z ekologicznego regionu – podkreślił w poniedziałek na konferencji prasowej marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski.

„Lubelskie jabłka smakują doskonale, mogą być swoistą marką województwa. Rolnictwo jest dominująca sferą działalności w regionie, może być jego atutem w rozwoju. Współpraca z dużymi sieciami handlowymi spowodować może, że rozpoznawalność jabłka lubelskiego będzie zdecydowanie większa w kraju, będziemy mogli stać się krajową marką” – dodał Stawiarski.

Jabłka z Lubelszczyzny pojawią się na specjalnie oznakowanych stoiskach w blisko 500 sklepach sieci Stokrotka w kraju oraz dwu supermarketach Leclerc w Lublinie. Będą oznakowane logo „Jabłko lubelskie”, w sklepach będą plakaty, a na zewnątrz bilbordy reklamowe. Rozdawane mają być ulotki klientom, będzie też kampania w internecie.

Organizatorzy kampanii liczą, że jej powodzenie spowoduje większe zainteresowanie dużych sieci handlowych jabłkami z Lubelszczyzny. Partnerem dla sieci handlowych, który będzie negocjował warunki wspólne dla wszystkich dostawców, ma być spółka LubApple. Jej udziałowcami jest kilka grup producenckich sadowników z regionu.

LubApple pośredniczyła dotychczas w eksporcie lubelskich jabłek za granicę, teraz chce zebrane doświadczenia wykorzystać w handlu z dużymi sieciami sklepów Polsce. Sadownicy współpracujący z LubApple mogą dostarczyć 100 tys. ton jabłek rocznie – poinformował prezes spółki Zbigniew Chołyk.

„Region lubelski ma wyjątkowo dobre warunki do produkcji jabłek. Jabłko lubelskie ma dzięki temu swoisty smak i aromat, chcemy pokazać, że może być bardzo dobrej jakości. Nasze jabłka są już znane za granicą, trudniej było nam dotąd pokazać się z nimi w Polsce” – powiedział Chołyk

Dodał, że „od 2015 nasz eksport rośnie dynamicznie, w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 5 tys. ton jabłek, głównie do Hiszpanii, Omanu, Jordanii i Egiptu". Na rynek krajowy każda grupa sprzedawała jabłka samodzielne, teraz chcemy to robić wspólnie” – mówił Chołyk.

Kampania promocyjna ma trwać do końca lutego. W sprzedaży będą trzy odmiany lubelskich jabłek: ligol, jonagored i red prince.

Koszt działań promocyjnych to 595 tys. zł brutto, 85 proc. tej kwoty pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, a reszta z budżetu województwa.

 

Zbigniew Kopeć (PAP)


POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę