Jak poinformowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Biuro Rekrutacji Komisji Europejskiej ogłosiło rozpoczęcie naboru pracowników z dziesięciu krajów kandydujących do pracy w instytucjach europejskich.
Rekrutacja rozpoczęła się 27 listopada, trwać będzie do 10 stycznia 2003 roku. Apel skierowany jest do kandydatów, posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe i znających języki obce. Kandydaci będą mogli wypełnić formularz w językach angielskim, francuskim oraz niemieckim. Po 10 stycznia 2003 r. zespół składający się z przedstawicieli różnych instytucji europejskich oceni złożone aplikacje. Aplikacje spełniające wymagania włączone zostaną do bazy danych dostępnej dla instytucji europejskich i ich służb. Powyższa baza danych służyć będzie poszczególnym instytucjom do celów rekrutacyjnych – poinformował resort spraw zagranicznych.
Podczas listopadowej wizyty w Polsce Neil Kinnock, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i komisarz odpowiedzialny za reformę administracyjną powiedział, że Komisja rozpocznie od początku przyszłego roku rekrutację 500 pracowników, po rozszerzeniu w latach 2004 – 2008 liczba ta wzrośnie do 3900. Kinniock uczulił, że zatrudnienie urzędników z Polski będzie bardzo wiążącym świadectwem integracji tego kraju z UE, ale jeszcze ważniejsza będzie gwarancja, że Komisja ma urzędników rozumiejących kraj i jego potrzeby.