Nowo powołany minister odpowiedzialny za przygotowanie referendum akcesyjnego – Lech Nikolski, przedstawił posłom z sejmowej Komisji Europejskiej swoje zamierzenia.
Według Nikolskiego informacja o integracji europejskiej była dostarczana nie tylko drogą elektroniczną, ale także w wydawnictwach i punktach informacyjnych, których powinno być więcej. Ideałem byłoby, by każda gmina była wyposażona w punkt informacji o UE, z dobrze przygotowaną osobą.
Nikolski poinformował również, że biuro pełnomocnika ds. informacji europejskiej Sławomira Wiatra zostało rozwiązane, jeszcze w tym tygodniu powstanie biuro nowego ministra o poszerzonym zakresie pracy. LPR przekazała wcześniej Nikolskiemu telewizyjny spot informacyjny o UE, przeznaczony do emisji w telewizji publicznej. Jak powiedział Roman Giertych, w spocie ekspert wskazuje na wzrost cen po wejściu Polski do Unii. Jeśli spot nie ukaże się w telewizji publicznej, wówczas będziemy uważali, że telewizja publiczna nie spełnia swojej roli(...) będziemy apelowali do swojego elektoratu, aby rozważył w sumieniu, czy nie warto zrezygnować z płacenia abonamentu – powiedział Giertych.
Zdaniem ekspertów po rozszerzeniu mleko zdrożeje o 30%, chleb i produkty zbożowe o 43%, sery, jaja o 42%., owoce, w tym banany o 60%, ryby o 23%, soki i woda mineralna o 20%, paliwo o ok. 30%, usługi o ok. 30% leki od 10 do 120%.