Od stycznia do sierpnia 2008 roku sprzedaż mięsa we Francji zmniejszyła się o 3,3%. W supermarketach i hipermarketach spadła ona odpowiednio o 7,4 i 4,5%. Natomiast w mniejszych sklepach, tradycyjnych mięsnych, sprzedaż zmniejszyła się tylko o 0,6%. Te ostatnie, chociaż zwykle oferują droższy towar niż duże markety, oparły się skutkom kryzysu gospodarczego.
Notuje się nawet wzrost sprzedaży niektórych gatunków mięsa. Sprzedaż mrożonego mięsa mielonego w mniejszych sklepach wzrosła o 17,8%, a w supermarketach i hipermarketach spadła o 5,7%. Sprzedaż koniny w małych sklepach wzrosła o 3,8%, a w większych spadła o 6%. Specjaliści oceniają, że mniejsze sklepy cieszą się większą frekwencją ponieważ oferują więcej gatunków mięsa, a mniej popularne spośród nich nie drożeją. Uważa się też, że lokalizacja mniejszych sklepów jest wygodniejsza dla starzejącego się społeczeństwa francuskiego.