Bank Millennium zawarł umowę z Agencją Rynku Rolnego w sprawie udzielania gwarancji - zabezpieczenia płatności Agencji w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Zabezpieczenia gwarancyjne są wymagane np. w handlu zagranicznym produktami rolnymi.
W związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej i przyjęciu zasad Wspólnej Polityki Rolnej uległy zmianie zasady regulacji rynków rolnych. Prawo unijne wprowadza system licencji, pozwoleń, dopłat do eksportu lub produkcji określonych artykułów rolnych. Instytucją rządową odpowiedzialną za administrację i kontrolę rynku rolnego jest Agencja Rynku Rolnego. ARR wydaje pozwolenia na produkcję lub obrót artykułami rolno-spożywczymi oraz nadzoruje właściwe wykonanie zobowiązań handlowych.
Zgodnie z nowymi zasadami przyjętymi 1 maja 2004, uczestnictwo w wielu działaniach na rynkach rolnych, takich jak np. handel zagraniczny towarami rolno-spożywczymi, wymaga uzyskania pozwolenia - wydawanego przez ARR - na prowadzenie działalności. Warunkiem uzyskania zezwolenia jest złożenie przez przedsiębiorcę odpowiedniego zabezpieczenia w formie depozytów gotówkowych lub gwarancji bankowych, które są gwarancją spełnienia zobowiązań wynikających z wydanego pozwolenia na wywóz lub przywóz.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, tylko te instytucje finansowe, które podpiszą odpowiednie umowy z ARR mogą wystawiać swoim klientom gwarancje z tytułu wspomnianych zabezpieczeń.
Podpisanie umowy regulującej warunki współpracy pomiędzy Bankiem Millennium a ARR umożliwi udzielanie klientom banku gwarancji bankowych na poczet zobowiązań wynikających z uczestnictwa we Wspólnej Polityce Rolnej.