Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Promocja już w grudniu

18 grudnia 2008
Przedsiębiorcy liczą, że jeszcze w tym roku rząd zajmie się ustawą o promocji artykułów rolno-spożywczych. Ich zdaniem wystarczy przekonać ministra finansów i sprawa będzie załatwiona.
A to właśnie opór ministra finansów spowodował, że pierwsza wersja ustawy wylądowała w koszu. Teraz przedsiębiorcy robią wszystko, aby przekonać resort, że ustawa nie wprowadza nowego podatku, ale jest szansą na zdobycie unijnych funduszy na kolejne programy promocyjne.

Piotr Ziemann, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy: spotkałem się z panem ministrem Rostowskim. Poprosił nas o wykładnie czy rzeczywiście fundusze zebrane w Polsce mogą być lewarowane przez fundusze promocyjne z UE. Dostarczyliśmy taką interpretację.

Gdyby resort finansów wycofał swój sprzeciw ustawa mogłaby być zatwierdzona przez rząd i wysłana do Sejmu jeszcze w grudniu. Dla firm spożywczych to ważne, aby zdobyć unijne wsparcie finansowe dla własnych projektów reklamujących spożycie polskiej żywności.

Leszek Kawski, KRD: w Europie pieniądze leżą. 80% dotacji na każdy program promocyjny można uzyskać. Chcemy to zrobić, chcemy promować mięso, bo ono jest zdrowe.

Ale nie tylko mięso. Gdyby powstał fundusz promocji artykułów rolno-spożywczych na unijne fundusze mogliby liczyć producenci mięsa, mleka, drobiu, owoców warzyw, artykułów zbożowych oraz ryb.


POWIĄZANE

Rolnictwo 4.0 – nie ma konieczności dwukierunkowej wymiany danych w robotach! Za...

Rada Europy uzgadnia pakiet "VAT w erze cyfrowej" Rada osiągnęła dziś porozumien...

Fundusz odbudowy i zwiększania odporności Rada Europy zatwierdza zmienione plany...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę