Przedsiębiorcy chcący utrzymać się na rynku muszą nauczyć się korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez współczesną naukę. Wdrażanie innowacji oraz umiejętność pozyskiwania na nie funduszy są dziś wskaźnikiem konkurencyjności firm.
Dążenie do innowacyjności stało się pewnego rodzaju trendem. Polskie firmy stale szukają nowoczesnych rozwiązań i próbują je wdrażać, tak aby zachować swoją pozycję na rynku, dostosować się do potrzeb klientów oraz świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Wciąż zbyt rzadko korzystają jednak z grantów – wprowadzanie technologicznych nowinek finansuje z nich zaledwie 14% przedsiębiorców. Znacznie więcej bierze kredyt (56%) lub przeznacza na rozwój własne środki (84%). 47% badanych uważa, że poniesienie takich kosztów się im opłaciło.
„Innowacje usprawniają działanie firmy i obniżają koszty produkcji. To korzyści nie tylko dla przedsiębiorstwa, lecz także klientów, którzy mogą liczyć na nowe, atrakcyjne usługi” – mówi serwisowi infoWire.pl Tomasz Sobol z firmy Beyond.pl. Dobrym pomysłem jest stworzenie w firmie działu RnD czy fundraisingu, który będzie się zajmował pozyskiwaniem środków na rozwój. Jeśli nie mamy takiej możliwości, warto skorzystać z outsourcingu – poszukać zewnętrznej firmy, której specjaliści pomogą nam znaleźć i zaimplementować odpowiednie technologie.
„Obecnie wirtualizacji podlegają już całe kraje. Rząd Estonii postanowił stworzyć swoiste »cyfrowe państwo« i przenieść wszystkie swoje dane do chmury obliczeniowej, tak by były one łatwiej dostępne zarówno w kraju, jak i za granicą. Firmy nie powinny pozostawać w tyle. Przed rozwojem technologii nie uciekniemy” – stwierdza ekspert.
infowire.pl