Społeczny Instytut Ekologiczny rozpoczął swoją kolejną kampanie informacyjną. Tym razem pod hasłem: CZY WIESZ CO JESZ - MASZ PRAWO WYBORU.
Pojęcie żywności genetycznie modyfikowanej nie jest już niczym nowym dla polskich konsumentów. Z badań CBOS wynika, że zaledwie co szósty Polak nie wie nic na temat organizmów modyfikowanych genetycznie. W opinii Polaków, GMO są ponad dwukrotnie częściej kojarzone ze zjawiskami negatywnymi niż pozytywnymi, natomiast prawie 60% badanych nie wie, że produkty wytworzone z użyciem GMO już są dostępne na naszym rynku. 3/4 badanych zadeklarowało, że nie zamierza kupować artykułów wytworzonych z użyciem GMO.
Celem nowej kampanii SIE jest uświadomienie polskiemu konsumentowi, że ma prawo żądać, aby produkty żywnościowe zawierające modyfikacje genetyczne były oznakowane zgodnie z polskim prawodawstwem. W takiej bowiem sytuacji, każdy kupujący miałby możliwość wyboru.
Do kampanii Społecznego Instytutu Ekologicznego przyłączyły się także inne ogólnopolskie organizacje pozarządowe.
Chcesz wziąć udział w akcji Społecznego Instytutu Ekologicznego?
Skontaktuj się z SIE – tel. 0 22 668 97 92. Więcej szczegółów na
stronie http://www.gmo-bio.org.
Czytaj także: GMO: Kto ma rację?