Optymalizacja działań marketingowych w sieci
Marketing od dawna jest jedną z najistotniejszych form zwiększania możliwości sprzedaży. To logiczne — im większy popyt, tym większa podaż. Z kolei popyt jest najczęściej proporcjonalny do spektrum odbiorców, do których udało się dotrzeć. Dlatego konkluzja jest bardzo prosta — każde przedsiębiorstwo, marka, usługa powinna zadbać o swój marketing. Dzięki temu nie tylko będzie można szybciej się sprzedać, ale także zwiększyć jakość usług i w końcu — podnieść ceny.
Marketing jest bezwzględnym czynnikiem we wszystkich większych przedsiębiorstwach. Czy to Vulkan Vegas, Amazon, czy Facebook — każdy dba o swój marketing i przeznacza na to ogromne pieniądze. Jak to bywa w biznesie — inwestuje się wyłącznie w to, co przyniesie korzyści. Skoro wszystko, co odniosło sukces, dba o swój marketing, to łatwo można dojść do wniosku, że taka optymalizacja jest jak najbardziej wskazana dla każdego. Dlatego w niniejszym artykule przedstawimy, sposoby na optymalizację działań marketingowych w dzisiejszych czasach — z naciskiem na Internet.
Internet jako główne medium reklamowe
Jeszcze do niedawna reklama kojarzyła się z kilkudziesięciosekundowym spotem w telewizji lub billboardem, z wyświetlonym konkretnym produktem, czy usługą. Jednak pojawienie się Internetu, z którego korzysta praktycznie każdy, sprawiło, że na rynku marketingu doszło do prawdziwych przetasowań. Reklamy odgrywają ogromną rolę w sieci i z pewnością każdy to widzi. Dosłownie na każdym kroku spotyka się różnego rodzaju banery, wideo, czy treści lokowane udostępniane przez znane osoby.
Dlatego, jeżeli ktoś chce zadbać o swój marketing, powinien skupić się przede wszystkim na Internecie. Pomimo tego, że ogólny sektor marketingu internetowego kosztuje niebotyczne pieniądze, to możliwość zareklamowania się w sieci jest znacznie tańsza od wykupienia wspomnianego spotu reklamowego w telewizji i co ciekawe, w sieci ma się znacznie większy zasięg do odbiorców. Dlatego nie ma tutaj dyskusji — Internet jest doskonałym medium do reklamowania się. Pozostaje jedynie kwestia, jak to zrobić, żeby było skutecznie.
Optymalizacja strony internetowej
Warto tutaj zaznaczyć, że ze względu na prowadzenie działalności, strategia marketingowa może się znacząco różnić. W przypadku firmy, serwującej usługi „dalekozasięgowe”, obowiązkowa będzie strona internetowa. Z kolei marketing nieco bardziej skondensowany nie będzie tego wymagał — wystarczy konto na Facebooku, czy innej popularnej platformie.
W sytuacji, kiedy ktoś ma stronę internetową i to od jej zasięgu zależy, jak wielu klientów zdecyduje się skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa, to kluczowa będzie jej optymalizacja. Tutaj głównie rozpatruje się dwie kwestie:
Optymalizacja pod kątem treści — mowa o stworzeniu witryny, która będzie miała treści umożliwiające wysokie pozycjonowanie w Google i na innych popularnych wyszukiwarkach. Żeby to zrobić, należy przeanalizować rynek, wyciągnąć najczęściej wyszukiwane frazy związane z daną działalnością i stworzyć takie treści, które będą je zawierały. W ten sposób osoby wyszukujące usługi, którymi zajmuje się dane przedsiębiorstwo, sprawi, że na jednym z wyższych miejsc pojawi się dana strona internetowa.
Optymalizacja zasięgu — istotnym elementem optymalizacji jest zwiększenie zasięgu strony. Algorytmy popularnych wyszukiwarek rozpatrują wyświetlane wyniki pod względem treści i popularności w sieci. Dlatego, jeżeli wybrana strona generuje duży ruch, to jest wartościowa według algorytmu i należy wyświetlić ją wyżej. Optymalizacja zasięgu odbywa się z wykorzystaniem zewnętrznych, popularnych stron ogólnotematycznych, gdzie zamieszcza się interesujące artykuły z odnośnikiem do promowanej witryny. W ten sposób dana strona staje się coraz bardziej atrakcyjna pod względem ruchu.
Jak przeprowadzić taką optymalizację strony internetowej? Można próbować zrobić to samemu, ale najlepiej skorzystać z usług agencji marketingowych, które mają odpowiednie narzędzia do analizy rynku i doświadczenie w przeprowadzaniu takich kampanii.
Media społecznościowe jako najskuteczniejszy marketing w dzisiejszych czasach
Obecnie w Internecie najszybciej można zaistnieć dzięki mediom społecznościowym. Dawniej celebryci stawali się popularni dzięki produkcjom filmowym, serialom, czy występom telewizyjnym. Pomimo tego, że sława przychodziła szybko, z mediami społecznościowymi dzieli je prawdziwa przepaść. Wielu popularnych influencerów zrobiło karierę na jednym wpisie/poście/filmie zamieszczonym w sieci. Ten świat jest bezwzględny — liczą się wyłącznie zasięgi, czyli subskrypcje i liczby obserwujących. Jeżeli ktoś wpadnie na interesujący, oryginalny, czy kontrowersyjny pomysł, to może zwrócić na siebie uwagę dużej liczby odbiorców.
Tutaj dochodzimy do kwestii współpracy z influencerami. To w ostatnim czasie jeden z najdroższych, ale i najskuteczniejszych sposobów reklamy. W tym świecie wartość reklamy mierzy się ze względu na potencjalną liczbę odbiorców. Jeżeli wybrany influencer ma kilkadziesiąt tysięcy subskrypcji, to za lokowanie swojego produktu należy zapłacić u niego maksymalnie kilka tysięcy złotych. Jeśli jednak ktoś ma kilka milionów odbiorców, to cena rośnie proporcjonalnie i takie zdjęcie lub wideo, w którym zamieszczona zostaje reklama, rośnie. Standardem jest, że najwięksi polscy influencerzy za reklamy biorą dziesiątki tysięcy złotych. Mimo wszystko bardzo łatwo jest znaleźć influencerów mniejszych, średnich i dużych, którzy chętnie zareklamują wybrany produkt. Wystarczy po prostu wybrać osobę z takimi zasięgami, żeby cena nie przekraczała budżetu przeznaczonego na marketing.
Podsumowanie — marketing internetowy jest podstawą w dzisiejszych czasach
Internet odgrywa coraz istotniejszą rolę w naszym życiu i trudno wyobrazić sobie, żeby reklama w standardowej formie mogła to w jakimś stopniu przebić. Dlatego, jeżeli ktoś chce odnieść sukces i dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, to powinien skupić się przede wszystkim na Internecie, gdzie reklama jest skuteczniejsza i przede wszystkim tańsza. Odpowiednio przeprowadzona kampania optymalizacji pod względem marketingowym może przynieść znacznie większe korzyści niż standardowe reklamy w starym stylu.