MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Które sklepy w Polsce są najbardziej prospołeczne

21 listopada 2024
Które sklepy w Polsce są najbardziej prospołeczne

ALDI, Carrefour Hipermarket, Dino, TOPAZ, Empik, CCC, Castorama i HEBE to najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach. Tak wykazała analiza opinii blisko 140 tys. Polaków, którzy wzięli udział w V edycji programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. Oprócz głównych nagród organizatorzy w tym roku przyznali też dwa specjalne wyróżnienia. Jedno otrzymała sieć Black Red White, a drugie dostał AVON.

Prospołeczna Sieć Roku to jedna z ważniejszych kategorii od początku istnienia największego programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. – Dzisiejsi klienci cenią nie tylko jakość i cenę produktów, lecz także wartości wykraczające poza transakcje. Coraz bardziej zwracają uwagę na to, czy retailerzy angażują się społecznie i działają odpowiedzialnie – komentuje Julia Zagórowska, Retail Team Leader w Grupie BLIX.

W tej kategorii prawie 140 tys. Polaków oceniało, którzy retailerzy mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Konsumenci brali też pod uwagę aktywne wsparcie lokalnej społeczności i działania związane z CSR-em. W konsekwencji organizatorzy programu przyznali 8 nagród głównych.

– Wybór konkretnych sieci handlowych podkreśla, że pewne kluczowe wartości i inicjatywy są dla klientów szczególnie istotne. Chodzi głównie o zaangażowanie w działania na rzecz środowiska, wspieranie lokalnych społeczności i oferowanie produktów etycznych oraz dostępnych dla szerokiej grupy osób – stwierdza Julia Zagórowska.

I tak w grupie Dyskontów wygrała sieć ALDI. – Laureat jest znany z dbałości o zrównoważony rozwój. Oferuje produkty w konkurencyjnych cenach przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów ekologicznych. Sieć od lat zmniejsza ślad węglowy, ogranicza plastik w opakowaniach i wspiera lokalnych dostawców – wyjaśnia dr Krzysztof Łuczak z kapituły programu.

Wśród Hipermarketów zwyciężył Carrefour Hipermarket. – Ten gracz rozwija liczne proekologiczne inicjatywy, w tym redukcję zużycia plastiku i walkę z marnowaniem żywności. Ponadto sieć wspiera lokalnych producentów i promuje zrównoważone rolnictwo – tłumaczy ekspertka z Grupy BLIX.

W segmencie Supermarketów zwycięzcą jest Dino. – Ta sieć zdobyła uznanie konsumentów dzięki wsparciu lokalnych społeczności oraz sieci sprawdzonych polskich dostawców, w tym także lokalnych. Sklepy Dino często znajdują się w mniejszych miejscowościach, co pozytywnie wpływa na rozwój lokalnych gospodarek – zwraca uwagę dr Krzysztof Łuczak.

W grupie Podmiotów Lokalnych główną nagrodę dostała sieć TOPAZ, która utrzymuje bliskie relacje z lokalnymi producentami i dostosowuje swoją ofertę do specyficznych potrzeb lokalnych rynków. Z kolei wśród Sklepów Branżowych wygrał Empik. – Konsumenci doceniają inicjatywy wspierające edukację oraz kulturę, które mają realny wpływ na rozwój lokalnych społeczności. Zauważają również w Empiku szeroką ofertę produktów wspierających edukację i rozwój kulturowy, takich jak książki, kursy czy wydarzenia promujące wartości prospołeczne – mówi Retail Team Leader w Grupie BLIX.

W kolejnej grupie, Odzież i Obuwie, została nagrodzona sieć CCC. W segmencie Dom i Ogród zwyciężyła Castorama. – CCC zostało docenione za działania na rzecz zrównoważonej mody i wprowadzanie strategii proekologicznych, takich jak recykling materiałów. Z kolei Castorama promuje zrównoważone technologie i produkty w sektorze budowlanym. Oferuje rozwiązania, które pomagają zmniejszyć zużycie energii i wody, a także wspiera klientów w budownictwie ekologicznym – zauważa Julia Zagórowska.

Pośród Drogerii laureatem jest HEBE. – Ta sieć wyróżnia się ofertą naturalnych i ekologicznych produktów. Wśród nich są tzw. kosmetyki cruelty-free, czyli wolne od okrucieństwa. Są one cenione przez klientów dbających o zdrowie i etykę zakupów – podkreśla jeden z członków kapituły programu.

W tej kategorii organizatorzy przyznali też dwa specjalne wyróżnienia. Jedno z nich, w grupie Marek Kosmetycznych, otrzymał AVON. Kapituła programu doceniła długoletnie zaangażowanie w działalność na rzecz kobiet oraz wsparcie licznych inicjatyw społecznych. – AVON od lat wyróżnia się na polskim rynku za sprawą kampanii społecznych prowadzonych na rzecz promowania zdrowia, współpracą z organizacjami charytatywnymi oraz wspieraniem przedsiębiorczości kobiet – dodaje Marcin Lenkiewicz, przewodniczący kapituły programu BLIX AWARDS.

Drugie wyróżnienie, tym razem w segmencie Dom i Ogród, otrzymała sieć Black Red White, która aktywnie angażuje się w działania proekologiczne i odpowiedzialność społeczną. – Black Red White nie tylko dostarcza wysokiej jakości meble, ale również stawia na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w wielu podejmowanych inicjatywach – zaznacza Marcin Lenkiewicz.

Według organizatorów programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”, dzisiejszy rynek retailowy jest dobrze przygotowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów w kwestii działań prospołecznych. – Kluczowym elementem wykorzystywanym w strategii gazetkowej niewątpliwie są promocje. Jednak obserwujemy coraz więcej komunikatów świadomościowych kreujących prospołeczny wizerunek marki. Takie kampanie pojawią się już nie tylko w działaniach mediowych, ale również są wplatane między strony gazetek – podsumowuje Julia Zagórowska.

***
Źródło
Organizatorzy: Grupa BLIX, platforma UCE RESEARCH.

 

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Amerykański Departament Rolny (USDA) ogłasza kolejną rundę historycznych inwesty...

Świąteczny prezentownik na 2024 rok Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę