„Siła rozumu” to bajka edukacyjna, która zachęca najmłodszych do poznawania praw rządzących światem i eksperymentowania. Jest efektem współpracy firmy Henkel Polska i Fundacji Zaczytani.org. Powstała w nurcie bajkoterapii i może być wykorzystywana przez nauczycieli i rodziców do pracy z dziećmi w wieku 7-9 lat. Dla wszystkich zainteresowanych jest dostępna bezpłatnie w formie e-booka i audiobooka. Każde pobranie bajki ze strony www.silarozumu.zaczytani.org to 1 zł na otwarcie nowej Zaczytanej biblioteki.
Premiera bajki "Siła rozumu" odbyła się 23 sierpnia. Bajka „Siła rozumu” powstała, by przełamywać negatywne stereotypy dotyczące przedmiotów ścisłych, które często budzą wśród dzieci niepotrzebny lęk. Pokazuje, że rozumienie i wykorzystywanie praw rządzonych światem może być fascynujące, a nawet zabawne.
- Jesteśmy bardzo dumni z tej inicjatywy i owocnej współpracy. Od lat z pasją wprowadzamy najmłodszych w fascynujący świat przedmiotów ścisłych poprzez nasz program „Świat Młodych Badaczy”. Teraz robimy kolejny krok. Nasza bajka pokazuje, jak chemia i fizyka mogą być częścią codziennego życia, ale też zachęca dzieci do śmiałego podejmowania wyzwań i odkrywania nowych ścieżek. Bajka została nagrana w wersji audio przez naszych pracowników, którzy z wielkim zaangażowaniem wcielili się w role bohaterów opowieści – tłumaczy Daria Kuźnik, Kierownik ds. komunikacji w Henkel Polska.
Innowacyjna forma nauki – bajkoterapia
- Ogromnie się cieszę, że firma Henkel została partnerem projektu. Wspólnie zebraliśmy wspaniały zespół, do którego dołączył między innymi pisarz Boguś Janiszewski, dziennikarz telewizyjny i radiowy, fizyk i muzyk Wiktor Niedzicki, który opracował artykuł kierowany do rodziców i pedagogów, specjaliści od bajkoterapii z Fundacji Zaczytani.org oraz pracownicy firmy Henkel. Ambasadorem bajki jest Mikołaj Roznerski. Stworzyliśmy bajkę „Siła rozumu”, która wspiera rozwój społeczny dzieci. Opowieść inspiruje dzieci do nauki i eksperymentowania. Dodatkowo zadbaliśmy o edukację emocjonalną - niezbędną do życia w dobrostanie i wzmocnienia odporności psychicznej – mówi Agnieszka Machnicka, Prezeska Fundacji Zaczytani.org.
Bajkę „Siła rozumu” można bezpłatnie pobrać ze strony
https://silarozumu.zaczytani.org/
zarówno w formie ebooka, jak i audiobooka. Poza bajką nauczyciele, edukatorzy i rodzice mogą skorzystać z pakietu materiałów edukacyjnych, m.in. gotowych scenariuszy do prowadzenia zajęć i rozmów z dziećmi. W artykule eksperckim, który wzbogaca tę pozycję, znajdą niezbędną wiedzę o tym, jak zachęcić dzieci do nauk ścisłych. Publikacja zawiera również wprowadzenie do bajkoterapii - niesamowitego narzędzia edukacyjnego.
- Bajkoterapia polega na czytaniu wraz z dziećmi specjalnie dobranych książek w celach terapeutycznych, edukacyjnych i relaksacyjnych. Dzięki odpowiedniej książce można pokazać dziecku, jak radzić sobie z problemami oraz towarzyszącymi im emocjami. To proces trójstopniowy: czytania, omawiania i ćwiczenia, Bajkoterapia relaksuje i wycisza, oswaja emocje, rozwija umiejętności, a także pozwala zbudować relacje – tłumaczy Agnieszka Machnicka.
Siła vs rozum
- W Henklu wierzymy, że nauka to nie tylko szkolne podręczniki i wzory, ale także fascynujące zjawiska, które nas otaczają każdego dnia. Dlatego od 2016 roku prowadzimy program Świat Młodych Badaczy - edukacyjny projekt firmy Henkel dla uczniów klas 2-3 szkół podstawowych. Jego celem jest wzbudzenie ciekawości nauką poprzez interaktywne warsztaty, na których dzieci pod okiem edukatora przeprowadzają proste eksperymenty i uczą się samodzielnego myślenia. Warsztaty zachęcają do zadawania pytań i rozwijają zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Bajka „Siła rozumu”, doskonale wpisuje się w tę misję – dodaje Daria Kuźnik.
"Siła rozumu" to opowieść o sprycie, przyjaźni i nauce w sercu lasu. Trzy dziki, z liderem Kwiczołem na czele, trenują w leśnej siłowni, gdy chomik prosi ich o pomoc w przesunięciu wielkiego kamienia blokującego wejście do jego magazynu. Choć dziki są pewne swojej siły, to wiewiórka i jej koleżanki pokazują, że czasem spryt i znajomość praw natury są ważniejsze niż mięśnie. Dzięki pomysłowości i współpracy udaje się przesunąć kamień, a zwierzęta uczą się, że w życiu nie zawsze chodzi o siłę fizyczną, ale o mądrość i współdziałanie.
Bajka dotarła już do ponad 14 tys. szkół podstawowych, 350 specjalnych ośrodków wychowawczych, 100 młodzieżowych domów kultury, 90 placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz 3200 bibliotek.
Teraz czas, żebyście pobrali ją Wy!
Pobierając bajkę „Siła rozumu”, przyczyniasz się do powstania nowej Zaczytanej Biblioteki! Za każde pobranie i odsłuchanie bajki, Henkel przekaże 1 zł na cel postawienia regału z książkami dla dzieci w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej w Samborowicach. Miejsce nie zostało wybrane przypadkowo. Samborowice leżą pod Raciborzem, w którym działa zakład produkcyjny firmy Henkel. Potrzebujemy 10 tysięcy pobrań, by plan się urzeczywistnił. Wyślij link do bajki rodzinie, znajomym, przyjaciołom – podarujmy wspólnie Zaczytaną Bibliotekę dzieciom z Samborowic! Serdecznie do tego zachęcam – podsumowuje Mikołaj Roznerski, aktor oraz ambasador Fundacji Zaczytani.org.
***
O firmie Henkel
Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym, jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies jest światowym liderem rynku klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands zajmuje wiodącą pozycję na wielu rynkach świata, zwłaszcza w obszarze produktów do pielęgnacji włosów oraz środków piorących i czystości. Trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf. W 2023 roku Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,6 mld euro. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Firma posiada jasną strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnymi celami, a idea ta ma w Henklu długą tradycję. Firma założona w 1876 zatrudnia dziś około 50 tysięcy pracowników na całym świecie, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i motcie: „Pioneers at heart for the good of generations”. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.
oprac, e-red, ppr.pl