Red Dev Studio – notowany na NewConnect producent gier na platformy stacjonarne i mobilne kontynuuje przygotowania do rozpoczęcia produkcji dużego tytułu o roboczej nazwie Project X. Zgodnie z harmonogramem etap planowania gry zakończy się do 30 września br. Do tego czasu spółka sfinalizuje także budżet i finansowanie Projectu X. Aktualnie zespół pracuje nad wysokobudżetowym projektem – Lovecraft Tales, którego premiera planowana jest na drugi kwartał 2021 roku.
- Ze względu na duże zainteresowanie rynku tematem zapowiedzianej przez nas dużej produkcji pod roboczym tytułem – Project X, informujemy, że nie jest nim wysokobudżetowy projekt o nazwie Lovecraft Tales, nad którym pracujemy. – mówi Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio. – Dziś mogę zdradzić, że Project X będzie naszą największą produkcją. Tak jak zapowiadaliśmy, środki na realizację gry chcemy pozyskać od zewnętrznych inwestorów. Jej produkcję rozpoczniemy po zakończeniu prac nad grą Drill Deal, co według aktualnych planów powinno nastąpić do końca września br. – dodaje.
W czerwcu br. Red Dev Studio podpisało list intencyjny ze studiem No Gravity Games na stworzenie i wydanie produkcji Lovecraft Tales. To mroczny projekt, osadzony we wszechświecie Lovecrafta, który przeniesie graczy do świata przygody w półotwartym świecie. Fabuła gry inspirowana jest Szeptem w ciemności H.P Lovecrafta. Gra zostanie wydana w drugim kwartale 2021 roku na platformie Steam, w następnej kolejności dostępna będzie w wersji na konsole Nintendo Switch. Budżet projektu to ok. 250 tys. zł. – Gra umożliwia nam wygenerowanie istotnych przychodów, a co równie ważne, daje unikalną szansę nabycia nowych kompetencji przydatnych w produkcji kolejnych tytułów, w tym Project-u X. Niewątpliwie oba tytułu będą ,,perełkami’’ w naszym portfolio. – mówi prezes spółki.
Red Dev Studio konsekwentnie realizuje strategię zakładającą dywersyfikację źródeł przychodów poprzez wprowadzanie w kolejnych miesiącach do sprzedaży co najmniej jednej nowej własnej gry. Ponadto studio ma w planach stworzenie portfolio co najmniej 12 niskobudżetowych gier oraz tworzenie w każdym kolejnym roku 1-2 gier o budżecie w przedziale od 100 do 150 tys. zł, a także możliwość produkcji gier współfinansowanych przez osoby trzecie.
Newseria Biznes