biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Płeć decyduje o tym co oglądamy?

14 lutego 2017
Płeć decyduje o tym co oglądamy?

Polacy najchętniej oglądają materiały newsowe (27,4% badanych), na drugim miejscu znalazły się materiały eksperckie (25,6% badanych) na trzecim materiały szkoleniowe (19,6% respondentów). W sieci znacznie częściej newsów wideo poszukują mężczyźni (34,9%) niż kobiety (20,7%), które wybierają materiały poradnikowe - pokazały wyniki raportu pt. „Polacy i wideo w sieci” wykonanego na zlecenie Multimedialnej Agencji Informacyjnej Newsrm.tv.

- Rynek wideo rośnie w siłę w zawrotnym tempie. Prognozy mówią, że w przyszłym roku 70 proc. materiałów publikowanych na stronach www to będą właśnie materiały audiowizualne. Nasz raport pokazał, że płeć ma znaczenie w przypadku wyboru materiału wideo. Jedna trzecia badanych mężczyzn wybiera materiały newsowe. Natomiast zaledwie co piąta z badanych kobiet wskazała takie materiały. Panie chętniej oglądają materiały poradnikowe. Jedna trzecia badanych kobiet na to wskazuje - mówi Marek Niklaus, Newsrm.tv.

Jakie znaczenie ma wiek? Badani w wieku 35-49 lat chętniej sięgają po informacje, porady eksperckie i filmy szkoleniowe podczas, gdy młodsze osoby do 24 roku życia chętniej sięgają po wideoblogi i tutoriale. Najchętniej oglądamy formy krótkie do 5 minut. Materiał trwający powyżej 10 minut oglądałoby jedynie 6% badanych. Co ciekawe, młodzi ludzie poniżej 24 roku życia chętniej wybierają formy pośrednie 4-5 minut i 6-10 minut, a rzadziej 2-3 minutowe. Osoby powyżej 25 roku życia najczęściej oglądają materiały krótkie do 3 minut.

W ocenie materiału wideo kierujemy się przede wszystkim zgodnością treści materiału z jego tematem. Kolejnym elementem zachęcającym do obejrzenia jest brak reklam i  emocje jakie wywołuje dana produkcja. Warto podkreślić, że w najmniejszym stopniu na naszą decyzję, co obejrzymy w sieci, ma liczba odsłon danego materiału.

Raport pokazuję również, że 40% badanych Polaków nie zamawia wideo na żądanie. Pozostali najchętniej zamawiają filmy fabularne i seriale. W formule VOD tylko 15 % Polaków ogląda informacje, a mniej niż 10% badanych wybiera talent show i programy muzyczne.

Najwięcej wiadomości  w formule VOD oglądają osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Najmniej informacji w tym formacie konsumują natomiast najstarsi użytkownicy Internetu – powyżej 50 roku życia.  Z wiekiem spada również oglądalność  seriali. Najczęściej seriale oglądają osoby do 24 roku życia – 35,1% badanych. Wśród 50 latków odsetek ten wynosi już jedynie 16%. Konsumpcja filmów fabularnych rośnie natomiast wraz z wiekiem i jest najwyższa w grupie wiekowej 35-49 lat.

Raport pokazuje ciekawe tendencje na rynku nowych mediów. Wyraźnie widać, że w Polsce jest jeszcze ogromny niewykorzystany potencjał w budowaniu rynku newsów w formule VOD. Widać, że jest to formuła bardzo chętnie konsumowana przez pokolenie 25 plus, które właśnie wchodzi na rynek pracy.  Fakt, że w tej grupie zapotrzebowanie na informacje wideo bardzo intensywnie wzrasta pokazuje, że warto inwestować w tego typu rozwiązania również w formule własnych kanałów medialnych takich jak vlogowe platformy tematyczne czy też tematyczne portale informacyjne. Informacje VOD to tez rewelacyjny sposób dotarcia do społeczności wiejskiej i mieszkańców małych miasteczek. Widać tu dużą rywalizację z prasą i mediami elektronicznymi takimi jak tradycyjna telewizja.

Raport "Polacy i wideo w sieci" jest do pobrania na stronie Newsrm.tv w zakładce "Raport" http://newsrm.tv/pobierz-raport/

Newsrm.tv


POWIĄZANE

Krajowa Grupa Spożywcza (KGS), największy państwowy producent żywności razem z O...

Podróże często kuszą nas egzotycznymi roślinami, które zachwycają nas do tego st...

Podróże często kuszą nas egzotycznymi roślinami, które zachwycają nas do tego st...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę