MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Jedzenie jest „Często Dobre Dłużej”

30 września 2021
Jedzenie jest „Często Dobre Dłużej”

W rewolucyjną kampanięToo Good To Go włączają się największe marki!
Na konsumentów odwiedzających w najbliższym czasie sklepy czeka prawdziwa rewolucja. A to za sprawą wyjątkowej kampanii Too Good To Go, która rozpoczyna się 29 września. Sięgając po ulubione produkty m.in. Danone, FRoSTA, Winiary czy Kaufland kupujący będą mogli natknąć się na nieznane dotąd oznaczenia.

To specjalne piktogramy umieszczone na tysiącach opakowań zaraz obok daty „najlepiej spożyć przed”. Nowe symbole mają pomóc w walce z marnowaniem żywności i zachęcić do wykorzystywania swoich zmysłów w ocenie świeżości produktu. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Banków Żywności.
Właściciel najpopularniejszej aplikacji przeciwdziałającej marnowaniu żywności Too Good To Go zaprosił do współpracy największych producentów i znane sieci handlowe w ramach kampanii „Często Dobre Dłużej”. Skala działania jest ogromna. Miesiące ciężkiej pracy zaowocują w najbliższych miesiącach nową identyfikacją na opakowaniach tysięcy ulubionych produktów spożywczych Polaków. Wszystko po to, by wiele z nich nie wylądowało niepotrzebnie w koszu.
Podczas oficjalnej inauguracji kampanii przedstawiciele partnerów uroczyście podpisali pakt zobowiązując się do inicjowania działań edukacyjnych z zakresu rozumienia dat ważności.     Do kampanii włączyło się już wiele marek: Baron The Family, Brodowski Owoce, Cherry Tree, Dan Cake, Danone, Danio, FRoSTA, Herbapol, Kaufland, Krokus, Nestle, Ogródek Dziadunia, Pan Pomidor, Pszczelarz Kozacki, Puffins, Soligrano, Spiżarnia Rydzyńska, Wege Siostry, Winiary oraz Zjedz sobie. Partnerzy akcji zachęcają Popatrz, Powąchaj, Posmakuj – sprawdź zanim wyrzucisz! Specjalne oznaczenia mają nam przypominać o tych trzech prostych krokach, które pomogą ograniczyć skalę marnowania produktów oznaczonych datą „najlepiej spożyć przed”.
Od dawna widzimy, że zapisy na opakowaniach produktów są dla wielu niezrozumiałe, co skutkuje tym, że ogromna ilość jedzenia niepotrzebnie ląduje w koszu. Dlatego powstała kampania „Często Dobre Dłużej”. Dziękujemy wszystkim naszym Partnerom za ogromny wysiłek włożony w akcję oraz podjęcie z Too Good To Go działań edukujących społeczeństwo w zakresie rozumienia dat ważności i ograniczenia skali marnowania jedzenia. Mam nadzieję, że staną się wzorem do naśladowania dla innych małych i dużych firm. Dołączcie do nas! – mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go w Polsce.
Dlaczego to takie ważne?
Okazuje się, że ponad połowa marnowanej w Polsce żywności pochodzi z naszych domów (Projekt PROM, 2020), a przeciętny Kowalski wyrzuca jedzenie po upływie terminu „najlepiej spożyć przed”, bez uprzedniego sprawdzenia, czy można je nadal bezpiecznie skonsumować. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim niezrozumienie zapisów, jakie znajdują się na produktach spożywczych. „Najlepiej spożyć przed” czy „należy spożyć do”? To odwieczny dylemat, z którym trzeba rozprawić się raz na zawsze.
Oznaczenie Najlepiej spożyć przed jest zobowiązaniem producenta, że produkt nie zmieni swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Przy prawidłowym przechowywaniu produkt często może być spożywany po jego upływie. Z kolei Należy spożyć do jest to termin przydatności do spożycia, a jednocześnie środek bezpieczeństwa. Po upływie tej daty żywność nie powinna być spożywana, gdyż może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Dotyczy to w szczególności świeżej i łatwo psującej się żywności, takiej jak mięso i ryby.
Partnerami kampanii są: Federacja Polskich Banków Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Firma Chr. Hansen, a marka Auchan postanowiła wesprzeć kampanię pod kątem edukacyjnym.
Inaugurację przedsięwzięcia wsparły również gwiazdy sceny gastronomicznej Magda Gessler i Michel Moran, a także chef Aleksander Baron, aktorka Joanna Jabłczyńska, znana z zaszczepiania eko-idei w codziennym życiu - Sylwia Majcher.
Dodatkowo Too Good To Go przygotowało niespodziankę dla mieszkańców Warszawy (Plac Konesera), Krakowa (Plac Św. Ducha) i Katowic (Plac przed Teatrem Śląskim). To w tych miastach w dniach po starcie kampanii stanie specjalna interaktywna instalacja i spotkać będzie można Olę Juszkiewicz zwyciężczynię 9. edycji MasterChef, ekolożkę i popularyzatorkę filozofii zero waste która wraz z Joanną Mrozek, uczestniczką 9 edycji MasterChef, przekonywać będą jak pysznie można gotować stosując się do zasady To Good To Go.
Więcej informacji na temat kampanii Too Good To Go „Często dobre dłużej” można znaleźć na stronie www.dobredluzej.pl.


POWIĄZANE

Ten spór wciąż rozpala emocje Polacy uwielbiają święta, ale równie mocno kochają...

W dzisiejszym świecie innowacje technologiczne są na porządku dziennym. Każdego ...

‘Dlaczego chcesz się przebranżowić?’, to najnowszy konkurs przygotowany przez po...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę