Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polscy uczniowie wagarują

4 października 2004

Ponad 40 procent uczniów w Polsce nie identyfikuje się ze szkołą, a około 30 procent chodzi na wagary. Jest to jeden z najwyższych wskaźników w krajach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) - wynika z raportu przedstawionego przez resort edukacji.

Z raportu wynika, że w większości krajów OECD około 25 procent uczniów ma niskie poczucie przynależności do szkoły. W dwóch krajach OECD - Polsce i Korei Południowej - ponad 40 procent uczniów nie identyfikuje się ze swoją szkołą. Takie same odczucia ma ponad 30 procent uczniów w Japonii, Belgii i Francji. Wzorem dla nich mogą być uczniowie ze Szwecji, Irlandii i Węgier, gdzie niskie poczucie przynależności do szkoły deklaruje poniżej 20 procent uczniów.

Polscy uczniowie zajmują także czołowe miejsce pod względem opuszczania zajęć. Ponad 25 procent uczniów chodzi na wagary. W większości krajów OECD około 20 procent uczniów opuszcza zajęcia, najmniej w Japonii - około 5 procent, a najwięcej w Izraelu - ponad 40 procent.

Badania przeprowadzone przez OECD w roku 2000 i 2002 zostały opublikowane w książce "Education at a Glance" (publikacja zawiera dane statystyczne dotyczące edukacji, które dostarczają urzędy statystyczne poszczególnych krajów OECD).


POWIĄZANE

Rola mikrobiomu i diety w utrzymaniu zdrowych jelit Mikroorganizmy zamieszkują z...

Na różnych etapach życia nasze zapotrzebowanie na składniki odżywcze ulega zmian...

Związek Polskich Przetwórców Mleka zaprasza na bezpłatne szkolenie pt.: „Opakowa...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę