Ponad 40 procent uczniów w Polsce nie identyfikuje się ze szkołą, a około 30 procent chodzi na wagary. Jest to jeden z najwyższych wskaźników w krajach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) - wynika z raportu przedstawionego przez resort edukacji.
Z raportu wynika, że w większości krajów OECD około 25 procent uczniów ma
niskie poczucie przynależności do szkoły. W dwóch krajach OECD - Polsce i Korei
Południowej - ponad 40 procent uczniów nie identyfikuje się ze swoją szkołą.
Takie same odczucia ma ponad 30 procent uczniów w Japonii, Belgii i Francji.
Wzorem dla nich mogą być uczniowie ze Szwecji, Irlandii i Węgier, gdzie niskie
poczucie przynależności do szkoły deklaruje poniżej 20 procent
uczniów.
Polscy uczniowie zajmują także czołowe miejsce pod względem
opuszczania zajęć. Ponad 25 procent uczniów chodzi na wagary. W większości
krajów OECD około 20 procent uczniów opuszcza zajęcia, najmniej w Japonii -
około 5 procent, a najwięcej w Izraelu - ponad 40 procent.
Badania
przeprowadzone przez OECD w roku 2000 i 2002 zostały opublikowane w książce
"Education at a Glance" (publikacja zawiera dane statystyczne dotyczące
edukacji, które dostarczają urzędy statystyczne poszczególnych krajów
OECD).