A_TSW_2026_950

Grupa Tarczyński wchodzi na nowe rynki eksportowe i wprowadza innowacje produktowe

9 października 2025
Grupa Tarczyński wchodzi na nowe rynki eksportowe i wprowadza innowacje produktowe

Uruchomienie w Szwecji spółki do obsługi rynków skandynawskich i start sprzedaży przez spółkę
w Rumunii to kolejne etapy zagranicznej ekspansji Grupy Tarczyński. Spółka otwiera się też na kolejne grupy konsumenckie, wprowadzając do oferty nowości produktowe – przekąski salami
i kiełbaski bezosłonkowe.

Tarczyński, lider polskiego rynku kabanosów i parówek, rozszerza geograficzny i produktowy zakres działalności. We wrześniu br. firma uruchomiła spółkę w Szwecji do sprzedaży i dystrybucji produktów na tamtejszym rynku oraz w krajach sąsiednich - w Danii, Finlandii i Norwegii. Rozpoczęła też sprzedaż do klienta końcowego na rynku rumuńskim poprzez lokalną spółkę Grupy.

– Koncentrując się na rozwoju i kierując się dużymi aspiracjami, naturalnie zwracamy się ku ekspansji na kolejnych rynkach. Sprzedaż w Europie Północnej jest naturalnym uzupełnieniem dotychczasowych kierunków rozwoju. Jesteśmy już obecni na rynkach fińskim, norweskim i szwedzkim, ale otwarcie nowej spółki ma zintensyfikować sprzedaż i poszerzyć dystrybucję, a zarazem uruchomić działania na rynku duńskim, gdzie dotychczas nie byliśmy obecni – komentuje Tomasz Tarczyński, członek zarządu, dyrektor marketingu i eksportu w firmie Tarczyński.

Chcąc jeszcze lepiej odpowiadać na preferencje smakowe konsumentów z różnych krajów, spółka sięga po nowe obszary produktowe spoza swojej dotychczasowej domeny. Na rynkach polskim i niemieckim zadebiutowały przekąski Salami Snack.

– Polski rynek salami wzrósł o 30% w ciągu ostatnich dwóch lat, osiągając wartość 0,5 mld zł, co uzasadnia rozszerzenie asortymentu. Przekąski salami w formacie cienkiej wiązki uzupełnią dotychczasową ofertę naszych wysokojakościowych produktów. Wierzymy, że inwestycja w nowe smaki, bliższe na przykład gustom konsumentów z południa Europy, pozwoli nam wyraźnie powiększyć grono odbiorców na wybranych rynkach – podkreśla Tomasz Tarczyński.

Produkty salami to nie jedyna nowość od marki Tarczyński. Od niedawna na sklepowych półkach w kraju dostępna jest również nowa kategoria produktowa – kiełbaski bez osłonki. To format przełamujący schematy związane z tradycyjną kiełbasą, ponieważ nie wymaga obierania.

Tarczyński jest dziś dominującym podmiotem na krajowym rynku kabanosów z udziałem na poziomie 70 proc. (dane Nielsena). Firma dynamicznie zdobywa rynek parówek, przekraczając dziś 25 proc. udziału, co czyni ją liderem również w tej kategorii

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Węgry od ponad dwóch dekad konsekwentnie utrzymują status kraju wolnego od GMO. ...

Biotechnologia w Turcji: prawo, bariery i perspektywy Od ponad dekady Turcja utr...

Hiszpania od ponad dwóch dekad jest największym producentem roślin genetycznie m...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę