A_BIO_AGRO_950

Grupa Tarczyński wchodzi na nowe rynki eksportowe i wprowadza innowacje produktowe

9 października 2025
Grupa Tarczyński wchodzi na nowe rynki eksportowe i wprowadza innowacje produktowe

Uruchomienie w Szwecji spółki do obsługi rynków skandynawskich i start sprzedaży przez spółkę
w Rumunii to kolejne etapy zagranicznej ekspansji Grupy Tarczyński. Spółka otwiera się też na kolejne grupy konsumenckie, wprowadzając do oferty nowości produktowe – przekąski salami
i kiełbaski bezosłonkowe.

Tarczyński, lider polskiego rynku kabanosów i parówek, rozszerza geograficzny i produktowy zakres działalności. We wrześniu br. firma uruchomiła spółkę w Szwecji do sprzedaży i dystrybucji produktów na tamtejszym rynku oraz w krajach sąsiednich - w Danii, Finlandii i Norwegii. Rozpoczęła też sprzedaż do klienta końcowego na rynku rumuńskim poprzez lokalną spółkę Grupy.

– Koncentrując się na rozwoju i kierując się dużymi aspiracjami, naturalnie zwracamy się ku ekspansji na kolejnych rynkach. Sprzedaż w Europie Północnej jest naturalnym uzupełnieniem dotychczasowych kierunków rozwoju. Jesteśmy już obecni na rynkach fińskim, norweskim i szwedzkim, ale otwarcie nowej spółki ma zintensyfikować sprzedaż i poszerzyć dystrybucję, a zarazem uruchomić działania na rynku duńskim, gdzie dotychczas nie byliśmy obecni – komentuje Tomasz Tarczyński, członek zarządu, dyrektor marketingu i eksportu w firmie Tarczyński.

Chcąc jeszcze lepiej odpowiadać na preferencje smakowe konsumentów z różnych krajów, spółka sięga po nowe obszary produktowe spoza swojej dotychczasowej domeny. Na rynkach polskim i niemieckim zadebiutowały przekąski Salami Snack.

– Polski rynek salami wzrósł o 30% w ciągu ostatnich dwóch lat, osiągając wartość 0,5 mld zł, co uzasadnia rozszerzenie asortymentu. Przekąski salami w formacie cienkiej wiązki uzupełnią dotychczasową ofertę naszych wysokojakościowych produktów. Wierzymy, że inwestycja w nowe smaki, bliższe na przykład gustom konsumentów z południa Europy, pozwoli nam wyraźnie powiększyć grono odbiorców na wybranych rynkach – podkreśla Tomasz Tarczyński.

Produkty salami to nie jedyna nowość od marki Tarczyński. Od niedawna na sklepowych półkach w kraju dostępna jest również nowa kategoria produktowa – kiełbaski bez osłonki. To format przełamujący schematy związane z tradycyjną kiełbasą, ponieważ nie wymaga obierania.

Tarczyński jest dziś dominującym podmiotem na krajowym rynku kabanosów z udziałem na poziomie 70 proc. (dane Nielsena). Firma dynamicznie zdobywa rynek parówek, przekraczając dziś 25 proc. udziału, co czyni ją liderem również w tej kategorii

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...

Specjalistka ds. żywienia mówi o szkodliwych mitach dietetycznych  Dieta bezglut...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę