W co czwartej szkole publicznej nie dostosowano wymagań do możliwości i tempa rozwoju uczniów niepełnosprawnych, w co drugiej - nie przestrzegano ograniczeń, co do liczby uczniów w klasach specjalnych lub integracyjnych - wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli.
Z przedstawionego w piątek w Zielonej Górze raportu z kontroli dotyczącej organizacji i finansowania kształcenia osób niepełnosprawnych w szkołach publicznych, wynika też, że w co trzeciej placówce nie realizowano w obowiązującym wymiarze godzin nauczania indywidualnego.
NIK stwierdziła również, że Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu nie wydało trzech aktów wykonawczych do ustawy o systemie oświaty, dotyczących kształcenia niepełnosprawnych. Trzy inne ukazały się z kilkumiesięcznym opóźnieniem, a jedno z rozporządzeń utrudnia naukę dzieciom niepełnosprawnym. Ministerstwo nie zapewniło również wystarczającej ilości pieniędzy na zakup podręczników i zeszytów ćwiczeń przystosowanych do potrzeb uczniów niepełnosprawnych.