MERCOSUR1
Europejskie Forum Rolnicze

Nie jest tak źle

7 listopada 2002

Umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem i pisania prostych odpowiedzi opanowało na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie 70 procent uczniów szkół podstawowych i gimnazjalistów, połowa z nich umie samodzielnie przetworzyć otrzymane polecenie i ułożyć własny tekst – wynika z opracowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną analiz wyników testów kompetencyjnych pisanych w szkołach wiosną tego roku.

Kiedy wystarczy wybrać rozwiązanie, spośród kilku wariantów, uczniowie radzą sobie nieźle. Gorzej, gdy trzeba pomyśleć samodzielnie. Sami uczniowie uważają, że testy to nie najlepszy sprawdzian ich umiejętności. Dlaczego w kształceniu postaw twórczych i samodzielnych polskie szkoły są nadal na początku drogi? Diagnoza już jest – trzeba samodzielnie uwolnić się od wieloletnich przyzwyczajeń i edukacyjnych schematów. 


POWIĄZANE

Złoty Medal Chemii 2024 otrzymał Jan Kachnowicz z Wydziału Chemii na Uniwersytec...

5 sposobów na zbudowanie zdrowej relacji z jedzeniem u dorosłych i dzieci według...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę