Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Nie jest tak źle

7 listopada 2002

Umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem i pisania prostych odpowiedzi opanowało na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie 70 procent uczniów szkół podstawowych i gimnazjalistów, połowa z nich umie samodzielnie przetworzyć otrzymane polecenie i ułożyć własny tekst – wynika z opracowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną analiz wyników testów kompetencyjnych pisanych w szkołach wiosną tego roku.

Kiedy wystarczy wybrać rozwiązanie, spośród kilku wariantów, uczniowie radzą sobie nieźle. Gorzej, gdy trzeba pomyśleć samodzielnie. Sami uczniowie uważają, że testy to nie najlepszy sprawdzian ich umiejętności. Dlaczego w kształceniu postaw twórczych i samodzielnych polskie szkoły są nadal na początku drogi? Diagnoza już jest – trzeba samodzielnie uwolnić się od wieloletnich przyzwyczajeń i edukacyjnych schematów. 


POWIĄZANE

Rola mikrobiomu i diety w utrzymaniu zdrowych jelit Mikroorganizmy zamieszkują z...

Na różnych etapach życia nasze zapotrzebowanie na składniki odżywcze ulega zmian...

Związek Polskich Przetwórców Mleka zaprasza na bezpłatne szkolenie pt.: „Opakowa...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę