23 czerwca redakcje Bankier.pl i „Pulsu Biznesu” ogłosiły wyniki 11. edycji rankingu Złoty Bankier, największego badania sektora bankowego w Polsce. Banki konkurowały ze sobą o miano najlepszego w 10 kategoriach. Tegoroczne analizy prowadzono, uwzględniając potrzeby różnych grup wiekowych klientów.
Przez trzy miesiące zespół dziennikarzy na co dzień zajmujących się bankowością drobiazgowo analizował ofertę produktową banków w czterech kategoriach. W trzech kolejnych to klienci, dokonując wyborów w ramach internetowego głosowania, wskazywali swoich faworytów. Ich wybory zostały uzupełnione o wskazania rynkowych ekspertów z zakresu marketingu, mediów społecznościowych i CSR-u.
– Nie ma drugiego tak szeroko zakrojonego badania sektora bankowego – podkreśla Malwina Wrotniak, redaktor naczelna Bankier.pl. – Cieszy nas, że mimo dziesięciu zrealizowanych edycji, wyniki tej rywalizacji wciąż przynoszą wiele niespodzianek i szczególnie mocno gratuluję bankom, które w tym roku wygrywały po raz pierwszy. Ta edycja zasadniczo nie pozwoliła narzekać na brak nowych okoliczności. Epidemia zastała nas w trakcie prowadzenia badania, choć na ile wirus faktycznie wniknie w sektor bankowy, to dobitnie pokaże finał 12. edycji badania, nad którą prace rozpoczynamy już za kilka miesięcy – wyjaśnia Malwina Wrotniak.
W kategorii głównej Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi wygrał i miano Złotego Banku otrzymał Getin Noble Bank. – To jedyny bank, który w tegorocznym rankingu zaprezentował tak wyrównany i wysoki poziom obsługi we wszystkich kanałach podlegających ocenie: formularz www, infolinia, oddział. Na każdym kroku spotykaliśmy doradców i konsultantów bardzo zaangażowanych, skoncentrowanych na problemach i ich rozwiązaniu. Sposób podejścia, forma komunikacji, przekazywany zakres informacji szczególnie dobrze zostały odebrane przez klientów najmłodszych, dopiero wkraczających w „bankowy świat” – podsumowują eksperci odpowiedzialni za tę część badania.
Za najlepsze Konto osobiste, uwzględniając potrzeby różnych grup wiekowych klientów, uznano rachunek Santander Banku Polska. Liderem w kategorii Karta kredytowa ponownie został bank Citi Handlowy. Warunki cenowe, dostępność i parametry dodatkowe zdecydowały o przyznaniu I miejsca w kategorii Kredyt gotówkowy Alior Bankowi. Za najkorzystniejszy dla klienta Kredyt hipoteczny uznano produkt Banku Pekao.
Jak co roku, swoje głosy oddawali także klienci. Czytelnicy mogli wskazywać swoich faworytów w trzech kategoriach: Najlepszy spot reklamowy, Social media i Bank wrażliwy społecznie. Głosy internautów zostały uzupełnione o opinie rynkowych specjalistów w tych dziedzinach. W efekcie statuetkę „Złoty Bankier” za najlepszy spot reklamowy otrzymał Bank Pekao. Za najlepsze w mediach społecznościowych uznano działania ING Banku Śląskiego. Tytuł banku wrażliwego społecznie w tym roku powędrował do Santander Banku Polska, za kampanię na rzecz zwalczania wykluczenia cyfrowego wśród seniorów.
Po raz kolejny zespół ekspertów wybierał także najciekawsze rozwiązanie technologiczne w sektorze finansów. W tym roku Innowacją Fintech została usługa Autopay wdrożona w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Rozwiązanie pozwala kierowcom na przejazd przez bramki na autostradzie bez konieczności zatrzymywania się, żeby dokonać płatności i bez konieczności instalowania dodatkowego sprzętu w samochodzie.
Prowadzony w ramach badania audyt systemów bankowości internetowej i mobilnej pozwolił wskazać liderów w kategorii Bezpieczeństwo – najlepsze praktyki. W tym zakresie eksperci wyróżnili działania Getin Noble Banku, Alior Banku i Nest Banku.
***
Organizatorami rankingu Złoty Bankier są Bankier.pl i "Puls Biznesu". Partnerzy merytoryczni to Kantar Polska i Obserwatorium.biz, partnerzy wspierający - Securing i Symetria. Patronami tegorocznego badania są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Sotrender, NowyMarketing.pl, Dragon Rouge i Smart.Bankier.pl. Partnerem strategicznym badania jest Mastercard.
Więcej na https://www.bankier.pl/zlotybankier/
infowire.pl