Amerykański start-up Eat Just chce zaistnieć z roślinnymi zamiennikami produktów pochodzenia zwierzęcego na kontynencie afrykańskim. Firma nawiązała współpracę z dystrybutorem żywności roślinnej Infinite Foods w RPA. Dzięki partnerstwu obu firm produkty Just Egg zostaną wprowadzone do sprzedaży detalicznej i gastronomii na południowoafrykańskim rynku.
Asortyment na bazie fasoli mung pojawi się na półkach południowoafrykańskiego detalisty Wellness Warehouse w całym kraju, a także w kanale out-of-home w Kapsztadzie, Johannesburgu i Durbanie. W marcu tego roku w ramach rundy finansowania Eat Just ogłosił pozyskanie nowego kapitału w wysokości 200 milionów dolarów. Producent roślinnych zamienników jaj i „czystego mięsa” planuje nową pulę środków finansowych przeznaczyć na zwiększenie wydajności i ekspansję na nowych rynkach.
Amerykański producent do tej pory podjął już szereg działań strategicznych, aby zaistnieć poza USA. Z ostatnich ciekawych kroków poczynionych przez Eat Just było wejście na rynek Korei Południowej. Jak dowiedziała się Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, Amerykanie próbują wykorzystać problemy Koreańczyków z niedoborem jaj z powodu grypy ptaków i uzupełnić podaż na azjatyckim rynku właśnie wegańskimi zamiennikami jaj z fasoli mung. Ekspansja w Korei jest możliwa dzięki umowie o partnerstwie strategicznym z SPC Samlip – wiodącą firmą spożywczą w Korei Południowej. Korea Południowa to nie jedyny kraj azjatycki, który stał się celem dla Eat Just. Amerykanie mogą się pochwalić obecnością swoich produktów w Kanadzie, Hongkongu, Singapurze czy w Chinach. Od dłuższego czasu zapowiadane jest również wejście na rynek europejski.
Działalność Eat Just to nie tylko roślinne zamienniki jaj, ale również innowacyjny segment produkcji tak zwanego „czystego mięsa”, czyli wytwarzanego w laboratorium prawdziwego mięsa bezpośrednio z komórek zwierzęcych pobranych od żywych zwierząt (bez konieczności poddania zwierząt ubojowi). Pod koniec 2020 roku firma Eat Just uzyskała zgodę Singapuru na sprzedaż mięsa z kurczaka wyhodowanego w laboratorium. Singapur jest pierwszym krajem na świecie, który wydał zezwolenie regulacyjne na oficjalną sprzedaż „czystego mięsa”.
Założona w 2011 roku firma Eat Just z siedzibą w San Francisco to innowacyjne przedsiębiorstwo będące liderem w dziedzinie technologii żywności. Jest najbardziej znana z substytutu jajek na bazie fasoli mung o nazwie „JUST Egg”, który cieszy się ogromną popularnością w Stanach Zjednoczonych. Produkt Eat Just jest już dostępny w ponad 20 tysiącach punktów sprzedaży detalicznej i ponad tysiącu punktów gastronomicznych w skali globalnej. Przedstawiciele kalifornijskiej ogłosili, że są najszybciej rozwijającą się marką jaj roślinnych w Stanach Zjednoczonych.
KIPDiP