Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Czy i jak zdobimy jajka na Wielkanoc?

27 marca 2018
Czy i jak zdobimy jajka na Wielkanoc?

Wyniki badania opinii - marzec 2018.

Podsumowanie:

- 68% mieszkańców dużych miast zdobi jajka na Wielkanoc.

- Częściej tradycja kultywowana jest w gospodarstwach domowych, w których są dzieci.

- Częściej zdobienie wykonywane jest przez kobiety niż mężczyzn.

- Nieco więcej niż co czwarty badany barwił jajka wielkanocne w tradycyjny sposób (łuski cebuli, wosk).

- Im starsza osoba, tym częściej barwienie odbywa się w sposób tradycyjny (29% osób w wieku do 25 lat a 39% w wieku 55+).

- Najczęstsza metoda barwienia to używanie łupin cebuli. Na drugim miejscu są barwniki spożywcze w proszku lub tabletkach.

Pełna wersja raportu: www.puzzleresearch.pl/pl/nasze-projekty

Komentarz eksperta: Dbamy o tradycję i lubimy angażować w nią dzieci

"Zdobienie jajek wielkanocnych to zwyczaj celebrowany w Polsce od wieków. Do dziś wielu nie wyobraża sobie Wielkanocy bez jaj ozdabianych choćby w najprostszy sposób.

Z badań Puzzle wynika, że ponad 2/3 mieszkańców dużych miast zdobi jajka na Wielkanoc. Najczęściej robimy to w sposób inny niż nasi przodkowie - wykorzystując dostępne na rynku proste rozwiązania do barwienia, jak barwniki w tabletkach lub proszku, farby, nalepki. Niemniej zwraca uwagę wysoki odsetek osób, które ozdabiają jajka metodami tradycyjnymi. Zazwyczaj są to sprawdzone łupiny cebuli -znacznie rzadziej wosk i pisaki, czyli trudniejsza, ale bardzo efektowna metoda naszych babć.

Badanie Puzzle potwierdza, że tradycja kultywowana jest częściej w domach, w których są dzieci. To nie dziwi, bo zdobienie jajek to świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu w gronie rodzinnym" - Roman Baszun, agencja badawcza Puzzle Research.

Metodologia i wykonawca badania

1 200 wywiadów osobistych z mieszkańcami 20 największych polskich miast. Badanie zrealizowano jesienią 2017 roku. Próba reprezentatywna dla populacji miast ze względu na płeć i wiek. Błąd statystyczny +/- 3 punkty procentowe.

Puzzle Research to polska agencja badań rynku specjalizująca się w badaniach konsumentów, handlu oraz jakości obsługi klienta.

(Centrum Prasowe PAP) / Puzzle Research


POWIĄZANE

Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS nominalna dynamika sprzedaży detalic...

Zgodnie z danymi GUS produkcja sprzedana przemysłu w przedsiębiorstwach zatrudni...

Ustawa o dzierżawie, Wspólna Polityka Rolna i Zielony Ład, instrumenty finansowe...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę